is dit uitwisselbaar

pa3gws

Golden Member

In een schakelende voeding kom ik dit onderdeel tegen.
M50D060S.
Ik ben er wel achter dat het een IGBT zou moeten zijn maar ik kan de specs er niet van vinden (zoek misschien verkeerd.)
Maar is het uit wisselbaar met deze?
https://nl.farnell.com/infineon/irgp50b60pdpbf/igbt-single-n-ch-600v-7…
Ik ben in deze materie niet thuis dus info is zeer welkom.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

@testman super moet ik toch nog beter leren zoeken. :-)
Maar ik ben in deze materie in het geheel niet thuis.
Voor zover ik het kan zien zou het type van Farnel hem wel kunnen vervangen.
Kan iemand dat bevestigen a.u.b.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Het hangt er een beetje vanaf. Is het een hele zware voeding? Werd de oude erg warm?

Die farnel.pdf heeft twee keer zo grote capaciteiten. Dat kan je wel merken in schakeltijd, en dus ook in de verliezen. Dat hangt dan weer af van de schakelfrequentie, als die heel hoog is zou het problemen kunnen geven, als die laag is, dan zal het wel goed gaan. De hogere capaciteit zal ook de stuurtrap voor de IGBT wat meer belasten. Of dat problematisch is? Waarschijnlijk niet, maar je weet t nooit helemaal zeker.
Qua Stroom en spanning lijkt het wel goed te zitten, maar hij zou wat meer warmer kunnen worden dan de oude als de schakelfrequentie hoog is, als ie laag is zal ie juist koeler blijven. Hetzelfde geldt voor degene in de link naar farnel.

Ik geeft het 90% kans dat het goed gaat. En anders moet je gewoon een niewue zekering kopen en en een andere igbt proberen :)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
pa3gws

Golden Member

Het is een voeding van een Behringer powermixer.
Dus waarschijnlijk geen heel doordacht product maar meer een goedkoop.
Zekering zit er niet op als de IGBT de geest geeft fikt er een 22Ohm 10 Watt weerstand van de inschakelvertraging uit.
De zekeringen die er op zitten blijven allemaal heel. :-p
Ik ga die uit de link bestellen en wacht op de rooksignalen.
In het ergste geval zit heel zuid Holland zonder licht. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Mijn eerste post op dit forum en daarmee graaf ik dit 3 jaar oude topic meteen weer op. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem (valende mosfets in een Behringer powermixer) en vroeg me af of het alternatief van Farnell een oplossing heeft geboden? Of heb je er op een andere manier een oplossing voor kunnen vinden?