Owon, kopen?

Thevel

Golden Member

Ik ben al een tijdje bezig met het vervangen van mijn sterk verouderde meetapparatuur.
Inmiddels heb ik wat van Siglent een Rigol aangeschaft, prima spul!

Nu wil ik nog een scoop en een functie generator aanschaffen en zie het merk Owon vaak aangeboden wordt, het bied veel voor een lagere prijs.
Ik heb zelf totaal geen ervaring met het merk maar ik zie dat bijv de scoops sterk lijken op het merk Voltcraft.
Wat vinden jullie, kopen of links laten liggen en gaan voor bijv een Rigol of Siglent?

Heb een keer (recentelijk) een Owon in de handen gehad, maar er zaten veel meer bugs in dan in die van Rigol of Siglent (zelf een SDS1102X-E in bezit). Voornamelijk waren het trigger en cursor bugs. Ook had ik problemen met enkele protocol decoderingen. Tevens was de voeding in de unit die ik had niet zo goed als in de Siglent, voor wat dat waard is.

Functie generatoren van hen geen ervaring mee.

Voor nu zou ik het er persoonlijk nog niet op wagen. Eerst maar eens kijken of ze de kwaliteit van de software op hetzelfde niveau van de andere concurrenten kan krijgen (wat al veel is verbeterd, maar nog stukken beter kan).

blackdog

Golden Member

Hi Thevel,

Wat is je budget voor die generator?
Wat is de frequentie waar die generator op met werken, 5, 10, 25, 50, MHz?

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Thevel

Golden Member

Voor de generator heb ik zoiets in gedachten.

Ha Thevel,

Mooi apparaat welke heb je op het oog ik zou in ieder geval niet verder gaan als de XDG3102.
De andere apparaten zijn een klein beetje het om de tuin lijden van de gebruiker |:(

Met een sample frequentie van 1.25GS/s kan je een 125MHz sine construeren met een 0.5 tot 1% vervorming.
De modellen die hoger gaan (sine) doen dit met een up converter en die kan je zelf ook wel maken dat is de meer prijs absoluut niet waard.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.