Stofzuiger beveiliging probleem.

Anoniem

Dag, heb moulinex 1000 s stofzuiger. Zak wat slecht in gedaan denk ik, zat tenminste allemaal stof naast zak. Zuiger deed niks, dacht probleem met motor omdat er stof in is gekomen. maar na wat toevallig wrikken met schroefdraaier aan plastic naast motor, sloeg die ineens aan. Denk dat soort beveiliging zit, dat die alleen zuigt met kap erop, maar dat doet die dus niet. Gekeken, maar zie niks dat een pennetje of iets ergens tegenaan komt zodat die sluiting kan maken (in mijn beste omschrijven).
Iemand idee hier misschien ?

Normaal gezien zit er nog een motorfilter in het compartiment waar de zak inzit, maar ik denk dat je beter de stofzuiger volledig uit elkaar haalt en reinigt, als je dat niet doet zal de motor niet lang meer meegaan (als het al niet telaat is).

LDmicro user.
Anoniem

Op 18 december 2018 18:58:28 schreef MGP:
Normaal gezien zit er nog een motorfilter ......

Ja, zat filter voor, dus zal meegevallen met het stof in de motor.

anders hoor je dat wel, ding maakt herrie als een straalmotor en resoneert ook..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Anoniem

Opgelost, de aan uit knop (klein knopje onder grote knop/plankje) bleef hangen, beetje olie, en het was klaar.

ps Met eerdere wrikken dus losgeschoten door rammen aan hele zuiger denk ik, maar zat niet in de buurt plaats waar met draaier bezig was, beetje rare leek conclusie was dat van mij dus. Wat toe doet, opgelost nu. Bedankt, schluss mit dezem.