Exquisit vaatwasser - circulatiepomp

Helaas heeft mijn trouwe vaatwasser het gisteren begeven. Ik hoorde een bijzonder naar geluid, heb de machine direct uitgezet, maar was te laat om schade te voorkomen.
Het filter was een stukje omhoog gekomen en er is een scherf van een bord of kom in de circulatiepomp terecht gekomen.

Vanavond heb ik de machine uit elkaar gehaald om te kijken wat er precies aan de hand is; de pomp wordt namelijk helemaal niet meer ingeschakeld, maar de oorzaak hiervan begrijp ik niet goed.

Ik heb gemeten dat de pomp wel degelijk stroom krijgt, de pomp is niet compleet vast (ik hoor wel iets rammelen wanneer ik deze met de hand draai) en wanneer ik de pomp doormeet lijkt deze niet kapot te zijn (gesloten circuit op beide wikkelingen of spoelen, ik meet op multimeter stand 200 ohm, 180 en 80 ohm op de motor).

Daarna heb ik de startcondensator doorgemeten, maar deze doet volgens mij ook wat 'ie moet doen. Weerstand wordt steeds hoger en gaat dan naar oneindig, tot ik hem ontlaad.

Tl;dr: alle componenten werken, maar de machine niet.

Waarschijnlijk vergeet ik iets of zie ik iets over het hoofd, maar zou niet zo goed weten wat. Op de elektronica zit een zekering (niet kapot, bovendien stroom op de motor), verder zie ik geen onderdelen die het circuit zouden kunnen onderbreken.

Het gaat om een tafelmodel vaatwasser van Exquisit met een GMC Welling YXW 40-2 pomp, voor zover dat iets uit maakt.

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen of wat ik vergeet?

Eerst pomp eens openmaken of er IDD niets inzit. Maar heel toevallig was ik bij een identieke vaatwasser gister, pompte af, nam water en daarna stil of heel licht brommend. Startcondensator was geen 3 uF meer maar `slechts` 450 nF, dus stuk. Vervangen en liep weer als een neut! Dus zeer aannemelijk dat deze bij jou ook stuk is. Apparaat was 3 jaar oud