Idee over de koffiecorner

Hi mods,

Ik weet dat voor de koffiecorner een donatie nodig is. Nou lees ik al jaren mee op dit forum maar heb sinds kort pas een account. Eigenlijk al genoeg reden om een donatie te doen, maar de belangrijkste overweging om een donatie te doen is toch wel de koffiecorner voor mij :).

Echter weet ik totaal niet wat daar te vinden / te doen is. Nu was mijn idee om de topictitels wel inzichtelijk te maken voor niet donateurs maar de inhoud niet. Hierdoor zijn mensen misschien sneller over de streep te trekken om een donatie te maken. Ik kan me nu totaal geen voorstelling maken van de onderwerpen die zoal voorbij komen.

Voor mijn was de reden om een Donatie te doen puur om wat terug te doen aan de mensen en gebruikers van deze site. Ik leer hier zo ontzettend veel en door een donatie blijft dat bestaan.
De koffiecorner vind ik zelf niet echt interessant behalve als er een inhoudelijke discussie is te volgen.

Wat mij een goed idee lijkt is om die koffiecorner read-only te maken voor alle gebruikers, en dat alleen donateurs er iets kunnen posten...
Op die manier kan iedereen lezen wat daar gepost is en komt er misschien wat meer animo voor.
(nu is het zo te zien 1 topic in de twee weken, niet erg succesvol...)

Als ik donateur was zou ik er ook niets plaatsen, in de wetenschap dat maar weinigen het kunnen zien.
Het zou ook aanmoedigen om donateur te worden denk ik...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Dit forum kan zich het beste concentreren op die gedachtenwisselingen waar wij uniek in zijn. Dat is niet in koffiecorners.

High met Henk

Special Member

Koffiecorner is alles waar elders een slotje op zou gaan.

Slap gelul dus

Als je alleen wilt doneren om erin te komen ben je gewoon beel erg nieuwsgierig, maar boeiend is het niet..

Meerwaarde is er niet. Het is een geste om offtopic te kunnen lullen

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).

Ik had meetings en strooptochten verwacht, jammer weer. Maar misschien alsnog een goed idee? mods?

Ik wist niet eens van de koffiecorner voordat ik een status kreeg. Nu moet ik ook vermelden dat ik er meer lol in heb om chuckie op pad te sturen en hardware te doneren....
(er staat inmiddels een 150 Mhz scoop te wachten voor volgende beurs)

maar voor mij is toch echt de meerwaarde de idiote hoeveelheid kennis in een nog idiotere breedte van het vakgebied. < 1 uV kennis ? aanwezig ! >1KV aan kennis ? aanwezig !

gewoon "prettig"

lekker zo laten zou ik zeggen.

maartenbakker

Golden Member

Op 20 december 2018 22:54:52 schreef Aart:
Dit forum kan zich het beste concentreren op die gedachtenwisselingen waar wij uniek in zijn. Dat is niet in koffiecorners.

We hebben ook veel unieke off-topic gedachtenwisselingen toch?

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 20 december 2018 22:01:40 schreef DeTijdTikt:...maar de belangrijkste overweging om een donatie te doen is toch wel de koffiecorner voor mij :).

Dan moet je het niet doen :-)

pa3gws

Golden Member

Op 20 december 2018 22:01:40 schreef DeTijdTikt:
maar de belangrijkste overweging om een donatie te doen is toch wel de koffiecorner voor mij :).

De koffie corner is een leuke bijkomstigheid.
Daar kunnen we ouwe... over de meest onzinnige zaken.
Maar een donatie is zeker belangrijk om dit super forum in de lucht te houden.
Je kan toch wel € 5,00 missen van je kerst gratificatie. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Shiptronic

Golden Member

Op 21 december 2018 07:38:47 schreef GJ_:
[...]Dan moet je het niet doen :-)

GJ Sla je nu een donatie af ? >:), de koffie corner is gewoon: the place to be !, toegang zou minstens € 50,-- , en een dagloon moeten zijn moeten zijn ;) , maar dat is het mij wel waard !

[edit] wel een beetje opschieten ; DeTijdTikt

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
LetterHenk

Golden Member

Op 20 december 2018 23:26:32 schreef DeTijdTikt:
Ik had meetings en strooptochten verwacht, jammer weer. Maar misschien alsnog een goed idee? mods?

Voor 5 euro kan je meetings en strooptochten initieren.
De inhoud van de koffiehoek ben jezelf(mits donatie natuurlijk :) ), geldt wat mij betreft ook voor de rest van de inhoud van CO.
De inhoud is wat de ‘community’ er van maakt.
En de community dat ben jij (wij allemaal dus).

Om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden:
Ik denk dat de “mystiek” van de gesloten koffiecorner ‘wervender’ is dan de werkelijke inhoud gaat zijn. :)

Action expresses priorities LH
Sine

Moderator

DeEen co barbecue klinkt wel als een goed plan ;)

[Bericht gewijzigd door Sine op 22 december 2018 12:35:12 (15%)]

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.
High met Henk

Special Member

Op 22 december 2018 12:25:13 schreef Sine:
De co barbecue klinkt wel als een goed plan ;)

Ehhhmmmm hier heb ik op het forum even iets gemist

to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).
Sine

Moderator

Op 22 december 2018 12:14:36 schreef LetterHenk:
..Ik denk dat de mystiek van de gesloten koffiecorner wervender is dan de werkelijke inhoud gaat zijn. :)

Ik verdenk "ze" er al jaren van dat er helemaal geen coffee corner is. Dat is alleen maar een argument om geneuzel in de topics plat te slaan. :7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
GJ_

Moderator

HAHAHAHAHA, een complot!! Van de COluminatie :-)

Thevel

Golden Member

Op 22 december 2018 12:40:56 schreef flipflop:
[...]
Ik verdenk "ze" er al jaren van dat er helemaal geen coffee corner is. Dat is alleen maar een argument om geneuzel in de topics plat te slaan. :7

Complot!!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society_(organisatie)
Hoor je ook bij die club? :)

Sine

Moderator

bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Ik nog niet maar ik twijfel nog... :)

Op 22 december 2018 13:21:35 schreef Thevel:
...Flat_Earth_Society_(organisatie)

Hoor je ook bij die club? :)

Nee, dat lijkt me dan weer volkomen onzin! :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Iedereeen weet dat je als je verdwaalt, je in een kringetje rondloopt. Daarom lijkt de aarde rond :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----------------------> TUBECOLLECTORSASSOCIATION@yahoogroups.com

Ik durf ook niet lang rechtuit te lopen, dan val ik van de Aarde af.. :S

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..