Ford Focus Wagon (2013) batterij in sleutel vervangen melding

Hallo,

De key fob ('draadloze sleutel') van mijn Ford Focus werkt, maar blijft een melding geven dat ik de batterij moet vervangen.

Ik heb de batterij vervangen, de garage heeft de batterij vervangen, ik heb contactpunten schoongemaakt, geschuurd en gesoldeerd, maar blijf de melding krijgen.
Zelfs met een mini-labvoeding die stabiel 3V geeft krijg ik de melding.

Hoe kan ik dit oplossen? Is er een component op het printplaatje stuk? Ik heb plaatjes toegevoegd.

To the data sheets!

Oké, ik denk dat het opgelost is. Ik heb deze tip gebruikt:

Batterij is niet leeg

Vandaag de tip van het stationair laten lopen en dan de deuren open en sluiten met de afstandsbediening. Melding is verdwenen en is nog niet terug. Wat een beetje gek is, is dat ik de batterij niet vervangen heb. Mijn conclusie is, dat het toch komt doordat de spuiter vast de auto spanningsloos heeft gemaakt.

In ieder geval blij dat het is opgelost. Bedankt voor de tip.

Komt van hier: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/sleutel-batterij-vervangen-…

To the data sheets!
Arco

Special Member

Veel van dit soort zaken doen batterijchecks op vaste intervallen.
Ik heb een klokradio. Als ik daar een batterij vervang, kan het nog een halve dag of langer duren voordat het 'batterij vervangen' symbooltje uit gaat...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Bij Grundig televisies bleef de melding gewoon alleen na gebruik van de AB gedurende de time-out van de OSD staan. Bij een auto moet dat natuurlijk wel wat langer, misschien een paar minuten. Lijkt me onnodig om die melding te laten onthouden. Een halve dag vind ik voor een klokradio ook erg lang.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

De ontwerper van de betreffende radio dacht daar blijkbaar anders over... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com