Onderdeel ook in nederland te krijgen?

Goede morgen,

weet iemand toevallig of er een (nederlandse) leverancier is welke deze kan leveren?
https://www.aliexpress.com/item/10PCS-lot-F20UP20DN-F20UP20-TO263-Dies…

Alieexpress vind ik nou niet bepaald een betrouwbare leverancier voor onderdelen...

Het is blijkbaar een 200V/10A double diode. Wellicht is daar een vervanger voor te vinden? Even naar de snelheid kijken want het is een "ultra fast" type, wellicht is dat in jouw geval nodig.
Of anders goed zoeken:
https://octopart.com/search?q=F20UP20DN%20&start=0

[Bericht gewijzigd door flipflop op maandag 24 december 2018 11:30:56 (17%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

AVNET schijnt ze te hebben. Als ik het zo snel bekijk: Minimale afname: 800 @ 1.25.

Ik heb in google "<typenummer> site:.nl" ingetypt. Dan krijg je een redelijk overzichtelijk overzicht. Antwoord: nee.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ok, iemand een idee/linkje voor een vervanger dan?

Thevel

Golden Member

Handig als je verteld wat de toepassing voor de diode is, misschien is een "ultra fast" type helemaal niet nodig.
Datasheet:

FFPF20UP20DNTU.pdf

[Bericht gewijzigd door Thevel op maandag 24 december 2018 11:49:23 (11%)

Op 24 december 2018 11:34:01 schreef sup3rted:
Ok, iemand een idee/linkje voor een vervanger dan?

Het idee van mijn opmerking hierboven was dat je daar lekker zelf naar op zoek mag. Kerstvakantie ook? :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

haha jazeker.

nou na veel zoeken 1 gevonden. uit voorraad leverbaar en in de buurt, maar helaas is er meer stuk.

Ik rol nu van de ene in de andere foutmelding, helaas.
toch bedankt voor het meedenken.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Wat is de toepassing en wat is er fout. Mouser heeft ze ook. Normaal binnen 2 dagen bij je in de bus. Nu kan het uiteraard net iets langer duren.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Fijn dat je zo duidelijk uitlegt wat de toepassing is.

Damn the torpedoes, full speed ahead!
maartenbakker

Golden Member

Tip van mijn glazen bol is om te vragen of de modjes de titel van het topic veranderen en het verplaatsen naar voertuigelectronica.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Goede morgen,

Mijn excuses voor de late uitleg.
Het ging hier om de reparatie van een ECU van een marcedes auto.

De ECU is na vervanging van het onderdeel weer in orde maar en bleek dus meer defect te zijn aan de auto.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik ben zelf niet altijd in de gelegenheid om elke dag op het forum rond te hangen maar geef zodra ik kan antwoord.

Met vriendelijke groet,

buckfast_beekeeper

Golden Member

Meestal gaat een ECU ook niet zomaar kapot en al zeker niet een diode. Gewoonlijk is er dan inderdaad meer aan de hand.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
RAAF12

Golden Member

Idd, in de praktijk sneuvelen ze vaak door elektrisch lassen aan het plaatstaal én dat de minpool van de accu niet is gelost. Als er diodes doorknallen zal er veel meer kaputt zijn zoals gemeld. Vaak is een sloop ECU kopen een betere optie om het vehikel weer draaiend te krijgen.
edit niet goed gelezen de ECU is weer gezond