Luxman TD-377 tuner schema gezocht

Beste forummers,

Ik heb hier een prima werkende Luxman TD-377 tuner maar wil het apparaat modificeren omdat ie in de praktijk niet echt uit gaat als je dat met de knop op het frontpaneel doet. De reden daarvan is het geheugen op spanning gehouden wordt om de geprogrammeerde instellingen niet te verliezen.
Er zit geen bufferbatterij o.i.d. in het apparaat die dat kan verzorgen; de voeding blijft ingeschakeld en trekt dan zo'n 7 Watt uit het net.
Om het geheugen in de lucht te houden is dat rijkelijk veel. Voor de herkenning onderstaand een plaatje van de TD-377:

Er is op internet erg veel van Luxman te vinden maar dat is overwegend voor oudere apparatuur dan deze TD-377 uit 1996 en een schema of eventueel compleet servicemanual is werkelijk onvindbaar. Een compleet schema is voor mij al voldoende, daar kan ik voldoende mee uit de voeten.
Wie kan mij helpen? Het liefst in pdf of ander elektronisch formaat maar op het klassieke papier mag uiteraard ook. Kosten worden uiteraard vergoed. Alvast hartelijk dank voor uw aandacht!

RAAF12

Golden Member

Er zit geen bufferbatterij o.i.d. in het apparaat

Er zit een goldcap in van 0,047 F / 5,5 V voor het zendergeheugen, wellicht is die defect.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op 24 december 2018 22:01:48 (27%)]

vergeten

Golden Member

Na uitwisseling van de Gold Cap (C804) verbeterde het niet.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-185-13105.html

Misschien heeft hij er twee, een voor het zendergeheugen en een voor de instellingen, wordt hier gesuggereerd.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel eens anders begrepen.

Die goldcap is wellicht niet 100% maar dat is het probleem niet.
De goldcap zit er dan in om voor kortere tijd de instellingen vast te houden, bijv. als je het apparaat verplaatst en de netstekker los moet nemen.

Waar ik mee zit is dat het apparaat zelf bij uitschakelen maar voor een deel aan de laagspanningskant van de voeding uitgeschakeld wordt.
Grofweg is dat in iedere geval het analoge deel en het display.
De rest blijft aan staan en zo komt de TD-377 van de fabriek, het apparaat is volledig origineel.
Om dat te kunnen veranderen, eventueel op basis van de goldcap, zoek ik het schema.

vergeten

Golden Member

Op 25 december 2018 13:45:35 schreef 832a:
Die goldcap is wellicht niet 100% maar dat is het probleem niet.
De goldcap zit er dan in om voor kortere tijd de instellingen vast te houden, bijv. als je het apparaat verplaatst en de netstekker los moet nemen.

Een goldcap is daar niet voor, die kan het weken onder spanning houden, mits goed gedimensioneerd.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel eens anders begrepen.

Op 28 december 2018 00:24:31 schreef vergeten:
[...]Een goldcap is daar niet voor, die kan het weken onder spanning houden, mits goed gedimensioneerd.

Wat mij betreft is dit verder off-topic.
Wat ik graag wil is, zoals al eerder aangehaald, de voeding modificeren. Zodanig dat het apparaat minder energie vraagt in uitgeschakelde toestand en daarvoor heb ik het schema nodig.