Lamp met IR detector triggeren

Stel dat je een gang hebt met meerdere armaturen met Ir detector in.
Kan je op een of andere manier maken dat die allemaal getriggerd worden als er één gaat branden? Zelf een IR signaal genereren?

Alle lampen gewoon parallel zetten.
Let op totaal opgenomen vermogen.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op woensdag 26 december 2018 23:00:26 (35%)

dat kan, maar ik wil bijvoorbeeld van zodra er een inbraak alarm is alle IR gestuurd lampen aan zetten rond het huis.

Een combinatie met ESP zal nu misschien gemakkelijker zijn om dit uit te voeren

Het inbraak alarm is te detecteren met relais?
Deze alle lampen laten branden buiten IR om.
Zonder extra draden maar wel voor iedere lamp relais met 433Mhz schakeling
Die met één zender te bedienen is( in te schakelen met relais.)

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.

Welke melders zijn het? Hoeveel?
Mogelijkheid om bekabeling te wijzigen?
Of in iedere melder een esp inbouwen

ASPA-tech.be

bekabeling ligt vast: in de tuin heb je gelijkvloers, op 1 ste en tweede verdiep een terrasverlichting en achteraan de tuin tuinhuis.
Vooraan heb ik de trapverlichting op elk verdiep. ik zou daar armaturen met IR detectie willen hangen, ik moet de bekabeling niet wijzigen dan. Maar als er alarm is of men drukt de deurbel 's avonds wil ik ze op alle 3 de verdiepingen doen branden.
Een combinatie Ir en esp of 433 MHz lijkt mij (voor deze niet kritische) toepassing het eenvoudigst.

Maar ik vraag mij nog altijd af of je bijvoorbeeld met IR led's een IR lamp detector zou kunnen triggeren.

je hebt warmte en beweging nodig, warme lucht is al genoeg..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 27 december 2018 17:58:06 schreef kombucha:
Maar ik vraag mij nog altijd af of je bijvoorbeeld met IR led's een IR lamp detector zou kunnen triggeren.

Probeer het eens met de afstandsbediening van je TV

de temperatuur die benodigd is, moet onder de omgeving temperatuur liggen, vandaar dat die dingen midzomer slechter werken als je zelf bijna even warm bent als de buitentemperatuur. op spinnen ed reageren die dingen niet, je hebt meer nodig. een wasdroger die draait werkt al prima, miss een gloeilamp die beweegt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je overal wifi dekking hebt, zou ik gaan voor ESP.
Bied je eveneens nog veel meer leuke opties.

ASPA-tech.be
Sine

Moderator

Op 27 december 2018 18:34:30 schreef testman:
je hebt warmte en beweging nodig, warme lucht is al genoeg..

Oh? Hoeveel IR straalt warme lucht uit?

Dat je damp van een wasdroger zou kunnen zien ga ik nog in mee, maar warme lucht?
Echt niet.