Waar voordelig printjes laten maken?

Hallo,

Zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een site waar ik mijn ontwerp om kan laten toveren in een pcbtje.
Gaat dus om kleine aantallen (1 of 2) voor eigen gebruik en het liefst niet in China met oog op eeuwig wachten :)

iemand een idee?

Voordelig en "niet-china" gaan nauwelijks samen. Vroeger bestelde ik de printjes bij Olimex, bulgarije. Volgens mij had je voor zo'n 25 euro dan 2 of 3 printjes. Of ze dat nog steeds doen weet ik niet.

In Nederland heb ik een aanbieder geprobeerd die "zelf" wat kon etsen. Design rules kon ie niet leveren, maar werkende printjes heb ik nooit gekregen. Dat was ook betaalbaar. (maar ik heb uiteindelijk geen acceptabele printjes kunnen krijgen).

Daarnaast heb je bedrijven als Eurocircuit. Die zijn bereduur. 600 euro voor printjes-in-1-week.

Maar als je Elecrow of JLCPCB inschakelt en vraagt om "DHL" shipping, dan ben je voor ongeveer 30 euro klaar en kan je het in 1 week hebben. Kost je iets van $2 voor de PCB (10 stuks max 100x100mm) en $25 shipping. Als je je hollandse gevoel over de verhoudingen even de andere kant op laat kijken, is dat ook best te doen. Nauwelijks duurder dan Olimex vroeger voor 3 printjes.

JLCPCB heeft de $2 aanbieding EN biedt aan om het in 2 dagen te maken. Dat heb je nodig om het binnen 1 week in huis te hebben. Elecrow zegt iets van 5 werkdagen. Als je maandag bestelt (na hun sluitingstijd, dus voor hun dinsdag), gaat het hopelijk vrijdag of zaterdag op de post en kan je het maandag in ontvangst nemen. Als je het wo inlevert, halen ze za verzenden net niet, ma verzenden is al gauw pas do in NL.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Professioneel ogende printjes in hele kleine aantallen, niet in China, bijna gratis, en morgen klaar gaan niet samen... ;)
(je zult moeten afwegen wat 't belangrijkst is... )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
buckfast_beekeeper

Golden Member

Onlangs bij AllPcb besteld op zondag en donderdag werden ze geleverd. Veel sneller zal niet lukken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 29 december 2018 23:10:43 schreef buckfast_beekeeper:
Onlangs bij AllPcb besteld op zondag en donderdag werden ze geleverd. Veel sneller zal niet lukken.

Kijk daar hebben we wat aan, tnx :)
Prijs val daar best mee inderdaad.

De prijs bij eurocircuits valt ook wel mee hoor, zolang je binnen de protopool blijft. Als je een afwijkende stackup wilt, of een stuk flex, andere kleuren, etc. betaal je een heel paneel, en dat is duur. Ik heb wel eens 25 stuks van ~80x80mm gehad voor ~150 euro

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 29 december 2018 22:15:34 schreef Hoeben:
Maar bedoel je de lege PCB of bestukt?

Een PCB is altijd het kale board zonder componenten. Met componenten is het een PCA (... Assembly).

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Daarnaast heb je bedrijven als Eurocircuit. Die zijn bereduur. 600 euro voor printjes-in-1-week.

Zijn dat printen formaat tafelblad?
Eurokaart 7 werkdagen €70,- / 10 stuks €216,-
Meestal binnen een week in huis.

Overigens valt China meestal wel mee, de laatste twee bestellingen bij Seeed had ik na twee weken in huis.

[Bericht gewijzigd door Brainbox op zondag 30 december 2018 09:44:48 (20%)

Op het werk doen we tegenwoordig veel PCBWay (China). Vrijdag bestellen woensdag in huis, een enkele keer al dinsdag. Zit je alleen wel aan dure DHL verzending met de nodige heffingen/kosten die daarbij horen.

Prive heb ik meer geduld en doe ik gewoon iTeadStudio of SeeedStudio, duurt een week of 2-3 afhankelijk van de verzender.

Het produceren kunnen ze hier in Europa echt niet sneller maar het hangt er dus vanaf hoeveel je bereid bent te betalen om het snel op je deurmat te krijgen...

Op 30 december 2018 00:29:11 schreef R0N:
[... allPCB...] Prijs val daar best mee inderdaad.

Zeer vergelijkbaar met JLCPCB. "bijna niets" voor de PCBs, en dan $25 voor het verzenden.

Op 30 december 2018 09:54:11 schreef djoveld:
Zit je alleen wel aan dure DHL verzending met de nodige heffingen/kosten die daarbij horen.

Ze houden zich gewoon aan de regels. Zijn de goederen minder dan EUR 22 waard, betaal je geen BTW en inklaringskosten.

[Bericht gewijzigd door rew op zondag 30 december 2018 11:04:34 (40%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 30 december 2018 11:03:10 schreef rew:
[...]
Zeer vergelijkbaar met JLCPCB. "bijna niets" voor de PCBs, en dan $25 voor het verzenden.

Ik betaalde het gigantische bedrag van 0€ voor de verzending.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.