Icd tv sony defect

Goede avond , mijn broer heeft een lcd tv , hij dgaat wel aan maar reageerde niet op afstand bediening , hij heeft hem gereset , hij reageerd nou nergens op , behalf volume knop met hand , hij blijft hangen op de taal kiezen , dat is alles wat ik zie op de scherm , hij gaat niet verder , weet iemand wat hier de oorzaak is ? Alvast bedankt .
Merk : SONY
Model nr: zie foto

Werkt de afstandsbediening wel?? Testen MBV je camera. Is anders het IR oog van de TV die mogelijk problemen heeft. Zonder AB kom je niet verder in menu.

Ja , afstand bediening werkt goed ,( getest )

Bij de IR printje zat vocht op ! Zie foto

Nou, dat moge duidelijk zijn!. Ik zou het eerst met een beetje afwasmiddel schoonmaken onder de kraan, bekijk de sporen na drogen en op beschadigde componenten. Als het te veel is , zou ik het printje vervangen

Waar kan ik die printje bestellen ? En op welk nummer ?

Op de witte sticker staat wel een part nummer met 1-.....

maartenbakker

Golden Member

Samenstellingen beginnen bij Sony meestal niet met een 1. Ik heb even gezocht en ik denk dat je hier de A-2066-088-A in moet zetten (eventueel zoeken zonder spaties). Is een goedkoop printje dus zelf refurbishen is inderdaad niet echt nodig. Inkoop bij Aswo is 6,38 ex BTW. Winkelprijs in BTW zou hooguit het dubbele mogen zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ach wel dom van me. Maarten je heb gelijk. A beginnend. Maar voor die prijs ga je niet kloten.

Inderdaad was de IF printje defect , ik heb ‘t bij een ervarende monteur in de regio laten repareren , heel lang moest hij zoeken naar de oorzaak , uiteindelijk is ‘t wel gelukt , de verbinding was verbroken .
De tv doet ‘t weer , bedankt allemaal voor de tips .