Stroomgenerator 110v => 220v

@TS blijkbaar heb je ze al gekocht, zoveel interesse om er 2 aan elkaar te koppelen zou ik niet hebben, moest ik ze nog moeten kopen.
Voor de prijs van 2 heb je al een goede van 230V ;)
Je heb ze al voor 1000euro.

LDmicro user.

Op 12 januari 2019 18:27:10 schreef MGP:
@TS blijkbaar heb je ze al gekocht, zoveel interesse om er 2 aan elkaar te koppelen zou ik niet hebben, moest ik ze nog moeten kopen.
Voor de prijs van 2 heb je al een goede van 230V ;)
Je heb ze al voor 1000euro.

Inderdaad, een 1000 € voor een 220V exemplaar, maar als je er voor dat geld misschien 10 kunt kopen, is een zoektocht wel de moeite waard ;-)

Ik heb ze dus nog niet gekocht, maar ik vind het misschien wèl de moeite waard ;-)

Wauw, 100E/stuk dat kan tellen ;)

LDmicro user.

das idd goedkoop.
meeste apparatuur kan er wel mee overweg als er een schakelende voeding in zit.
vind het zowieso al intressant. wat voor vermogen hebben ze?
heb een ups die op 100V DC draait (8 batterijen in serie)

[Bericht gewijzigd door fcapri op zaterdag 12 januari 2019 20:05:16 (16%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Kruimel

Golden Member

Oef, voor €100 per stuk voor een werkend aggregaat kan je er niet veel op verliezen toch? Ik denk dat je aan deze prijs ze nog wel kwijt kan raken. Export naar de UK lijkt me op zich ook wel een idee, want daar hebben ze nog redelijk in de buurt van hun nieuwwaarde denk ik. Ik houd me in elk geval aanbevolen als je er eentje over blijkt te hebben. ;-)

In elk geval is dit type voor Britse werven, waar een 110V 'split phase' systeem gebruikt wordt. Dan wordt het midden aan aarde gelegd en dan is er nergens meer dan 55V tov aarde aanwezig en is de kans op elektrocutie aanzienlijk minder. Dat staat ook in de eerste link van de TS, daar noemen ze het CTE, volgens mij staat dat voor 'center tapped earth', wat hetzelfde betekent. De combi 110V en 50Hz is hiermee in elk geval verklaard.

Op 12 januari 2019 10:22:50 schreef Monster900:
Ik heb de kans om voor een interessante prijs een paar stroomgeneratoren te kopen. Het betreft Honda Eu17i toestellen.

La me raaie. Zeker van een Schiermonnikoger. Is van een vrachtwagen containerschip gevallen?

Op 12 januari 2019 21:29:17 schreef ohm pi:
[...]La me raaie. Zeker van een Schiermonnikoger. Is van een vrachtwagen containerschip gevallen?

Neen, ergens een “overschotje”. Als ik bekend maak waar, is de kans voor mij kleiner!!