DAn heb je nu een analoog signaal: dus je krijgt eers je CAN module, dan je knutselwerk en vervolgens moet je daar ook weer iets aanhangen..
Vind je het heel gek als het mij vreemd voor komt?
Bovendien heb je ook nog de mogelijkheid om met 1 CAN controller het licht gewoon aan te zetten als je geen extra verlichting bijgebouwd hebt.
Meestal moet je dan wel een CAN-CAN bridge hebben, omdat verlichting een veiligheids issue is:
m.a.w. STANDAARD staat de verlichting aan. Er gaat dus steeds een bericht over de bus met de status van de verlichting. Als hij niet actief uit wordt gezet, gaat de verlichting aan.
Stel je voor er is een bericht:
verlichting uit wat elke seconde verstuurd wordt... Dan is de verlichting als het goed is uit.
Maar nu komt het bericht niet aan (bus defect, bus overload WHATEVER) Dan is het erg fijn als je verlichting AAN gaat.
Enfin daar zit nu meteen de crux in...
Als er standaard een bericht komt wat de status van de verlichting stuurt, en dat is aan en jij wilt ook aan: Geen probleem 2 berichten die beiden zeggen: Ga aan.
Nu de situatie waarin jij zegt: Ga uit en motorfiets zegt: ga aan. Misschien dat hij even uitgaat, maar uiteiendelijk wint vaak de motorfiets. e.e.a. hangt af van de timing en time out periode natuurlijk
Omgekeerd geldt hetzelfde: motorfiets wil uit en jij wilt aan: dito verhaal.
beide uit zal ook geen probleem opleveren.
Met een Can to Can bridge kun je het oude bericht onder condities niet meer doorzenden en evt een nieuwe op de bus zetten / aanpassen dat het de informatie die jij wilt bevat: ofwel een elegantere oplossing!