Woonplaats veld bij vraag en aanbod

Zou er bij het aanvragen van een "vraag en aanbod" advertentie een extra invoer veld "woonplaats/locatie" gemaakt kunnen worden ? Ik kom het vrij regelmatig tegen dat ik denk "Wil best helpen/kan interessant zijn mits het in de buurt is." en dat er vervolgens geen woonplaats bij staat en niets in het profiel is ingevuld. Door het gelijk bij het invullen te vragen kan het minder makkelijk vergeten worden en weet iedereen direct of het zijn buurman is (lage drempel, even een mailtje sturen) of dat je heel Nederland door moet.(hele hoge drempel, laat maar zitten...)

Of het is sinds vandaag gemaakt is, maar ik zie toch locatie staan als je de lijst opent.

pa3gws

Golden Member

Eigenlijk zou het een verplicht veld moeten zijn bij registratie.
Woonplaats of regio want vaak vraagt men advies waar iets te verkrijgen is.
Als je dan weet waar de vraagsteller woont kan je gericht een winkel of bedrijf doorgeven of zelf je hulp aanbieden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
LetterHenk

Golden Member

Verplichten lijkt me geen goed idee. Er zijn mensen bijzonder gesteld op (schijn) privacy.
Een idee is misschien het veld "regio/woonplaats" noemen met een kleine uitleg erbij dat het erg handig is om wel in te vullen.

Action expresses priorities LH
Jeroen

Moderator

Als je in het profiel je woonplaats hebt ingevuld komt dit bij de advertentie te staan. Het is aan mensen zelf of ze dit willen invullen.

Mocht je het niet ingevuld hebben en je plaatst een advertentie, dan komt er een melding te staan dat het toch wellicht handig is de woonplaats in te vullen.