Male stekker gezocht en/of nieuwe bus solderen??

Hoi,
Bij ons op school zijn mijn collega's tijdens mijn afwezigheid lekker aan het opruimen geslagen. Een van onze bonnen printers is daarbij naar de opslag verdwenen. Nu de receptie weer met twee man zit moest de bonnenprinter weer terug worden geplaatst.
Schetst mijn verbazing dat de adapter van de bonnenprinter is verdwenen. Na wat gezoek bleek dat de adapter is hergebruikt en de stekker is afgeknipt..... Tsja, ik vraag me ook af waarom.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen enkel idee hoe ik een nieuwe stekker kan vinden. Ik heb de fabrikant gebeld maar die hebben geen reserve onderdelen meer... Heeft iemand misschien een idee welke stekker ik moet hebben? Of is desolderen en een andere connector er op zetten de enige optie? Zo ja welke connector zouden jullie dan aanraden.
Heb even een paar foto's van het printplaatje genomen.
Wie o wie kan me helpen?
Groeten,
Antal

Lijkt wel op een gewone 3pin mini din Connector !

Geef even het merk en typenummer van de printer. Dit staat meestal in de user manual of anders in de service manual.

De stekker lijkt op die van Epson maar die is geloof ik 4 polig.

Bij Epson staat de layout van de stekker vaak ook op de voeding.

Direct solderen kan het beste onder op de print. De massa heb je snel gevonden, die kun je zo nameten.

Ik neem aan dat de plus via de zekering loopt, ook nameten.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mouser is minimaal 50 Euro.
Anders betaal je een boete.

Maar waarom soldeer je de kabel niet gewoon op de print?

Is het deze?

Ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken om dit te kopen maar heb er maar ééntje nodig en vind het zo'n onzin er 10 te kopen (voor een Harman Kardon Soundsticks zonder voeding).

De 4 pins versie verkopen ze wel per twee met gratis verzending voor 2euro of zo, maar de 3pins versie niet (heb het nagevraagd).

Als je in de buurt van Rotterdam woont, bestel ik ze gewoon en neem je er eentje over voor anderhalve euro. Dan heb ik er nog maar 8 te veel ;)

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 23 januari 2019 17:27:48 (14%)

Arco

Special Member

Mouser is minimaal 50 Euro. Anders betaal je een boete

Dat is geen boete, dat noemen we verzendkosten... :) ('t is tenslotte geen liefdadigheidsinstelling...)
Dan bestel je 'm ergens anders, genoeg te vinden. (was maar een voorbeeld, zoeken op: 'Ninigi PC-MDP-401-3P')
https://www.tme.eu/en/details/pc-mdp-401-3p/dc-power-connectors/ninigi…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 23 januari 2019 17:12:27 schreef Brainbox:
Mouser is minimaal 50 Euro.
Anders betaal je een boete.

Maar waarom soldeer je de kabel niet gewoon op de print?

Ik vind inderdaad alleen maar sites die vanuit Amerika sturen. Sommige hebben wel een Nederlandse helpdesk maar daar worden we ook niet wijzer van..
Ik soldeer hem niet op de plaat(nouja liever niet) omdat hij niet altijd op dezelfde plek staat en we de bonnenprinter voeding ingebouwd hebben in het bureau van de receptie..
@ r-p ik ben er niet zeker van maar dat zou heel goed kunnen. Ik ga er vandaag even naar kijken. Woon zelf wel de richting op van Rotterdam en we gaan vaak genoeg even naar de film op het Schouwburgplein dus dat komt goed ;-)
Dank allemaal voor de hulp, dit is echt een forum waar ik wat mee kan!
Fijne dag vandaag!
Antal

Arco

Special Member

Ik vind inderdaad alleen maar sites die vanuit Amerika sturen.

???
Link die ik gaf is TME uit Polen (met kantoor in Nederland). Je betaalt wel verzendkosten, maar die zijn laag.
Moet het goedkoper, dan op eBay genoeg te vinden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoi Arco,

Jep, dat zag ik pas nadat ik de bestelling voor verzending had klaargemaakt. 7,90 verzendkosten is wel wat prijzig maar moet lukken op school hier :-)
Ze gooien de hele tijd disclaimers er doorheen over goederen die wel en niet van en naar de VS gestuurd mogen worden vandaar dat ik, mijn fout, er ook vanuit ging dat deze in de VS zaten.

Waarschijnlijk dinsdag binnen als de inkoop dit voor mij kan regelen.

Super bedankt alvast.
Antal

vergeten

Golden Member

Als het afgeknipte stukje kabel met connector nog ergens te vinden is, kan je dat toch weer kleur op kleur aan elkaar zetten en netjes met krimpkous afwerken!

Meet eens de dikte op van de pinnen bij de andere bestaande printer. En meet ook op welke pinnen de plus, min en ground aanwezig is.
Dan kan je, in afwachting van het vinden van een echte oplossing, van stukjes dun schelledraad, 1.5 of 2,5 mm 2installatiedraad, tijdelijke pinnetjes maken.

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 24 januari 2019 12:46:15 (49%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Of je koopt een complete nieuwe adapter, bijvoorbeeld https://www.adaptersdepot.nl/acer-ac-adapters-c-44_2/originele-48w-eps…
Hoef je ook niet meer te solderen, ben je lekker snel klaar.

Op 24 januari 2019 13:25:45 schreef 2N3055:
Of je koopt een complete nieuwe adapter. https://www.adaptersdepot.nl/acer-ac-adapters-c-44_2/originele-48w-eps…
Hoef je ook niet meer te solderen, ben je lekker snel klaar.

Dan zou ik liever eentje van Marktplaats halen.

Die link die je geeft
- Gmail adres
- 8-10 werkdagen voor 'snelle levering'
- 140 in voorraad?
- Dubieuze (engelse) recenties
- Plaatje ziet er ook uit als een imitatie
- +86 telefoonnummer..
- Veel kromme zinnen, typische google translated site

Dan lijkt het me vrij duidelijk dat dit geen originele is, maar gewoon een Chinese imitatie.

En dan ben ik van mening dat je, tenzij je zelf de kennis hebt om een goede veiligheidsanalyze te doen, je beter af bent met een gebruikte originele.

De kwaliteit van een gemiddelde Chinees is niet super. Er is ook prima spul maar je moet zelf je QC (kunnen) doen. Zo'n labelprinter hangt in de meeste gevallen wel continue aan het net....

High met Henk

Special Member

kan het aan mij liggen, of doet die hele website het niet?

Zowel in IE als in FF krijg ik een plaatje wat het niet lijkt te doen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Vervangen DOOR.
maartenbakker

Golden Member

Zelfs op Opera 12 werkt de site... Maar het gaat inderdaad duidelijk niet om een originele adapter. Dan kun je beter op Aliexpress of Ebay kopen; betere kopersbescherming.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."