LG 47LA6208 streepjes

Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad:

LG TV van een paar jaar oud vertoont ineens allemaal horizontale streepjes verlopen van niet zichtbaar tot donker van links naar rechts en op gelijke afstand van elkaar (zie foto)

Het is ook aanwezig in de menu's en bij donkere beelden valt het niet op. Vooral het 'analoge' verloop en de constante afstand tussen de strepen vallen op.

Garantie klamen ,dus noet gaan liggen knoeien.,want al zou die garantie verlopen zijn dan nog heb je recht op een goed werkend toestel.

IDD iets voor garantie. Deze fout lijkt Tcon, maar andere onderdelen zijn niet uitgesloten!

Het is niet mijn toestel en het is nog onaangeroerd.
Ik zal de eigenaar de aankoopgegevens op laten zoeken en kijken of er wat te claimen valt.

47LA6208 met bouwjaar 2013, ik weet niet of LG daar nog wat mee doet.

ik vrees het ook niet!en een LG,ik zou denken,het panel kapot

maartenbakker

Golden Member

Maar toch eerst op zijn minst even de connectoren en bandkabeltjes op de TCON checken, en als je het echt uit wilt sluiten ook een andere TCON proberen. Het kan dan wel in de drivers/COF's/LCD zitten, maar het is ook niet zo duidelijk dat het echt niets anders kan zijn, lijkt mij.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

LG is bij niet per definitie paneel defect, niet met je eens dus.Ik geloof ook meer bij uitsluiten en elimineren probleem

Inmiddels valt van dit toestel het beeld nu helemaal uit, backlight blijft wel aan en geluid gaat ook door. Blijft ook wel bedienbaar. Na uitzetten en (lang) wachten doet hij het weer even...

maartenbakker

Golden Member

Zou eerst de tcon proberen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vermoed sluiting inwendig in scherm. Ik zou terug gaan naar je leverancier...