Afstandssensor voor auto - muur

EricP

mét CE

Neu. Maar Gibo kan niks hebben :)

10 cm voor de muur stoppen (dat ga je redden met een spiegel aan het plafond), uitstappen, er tegen aan duwen, handrem erop. Klaar. :+

Die 2cm klinkt redelijk onrealistisch. Zeker met verschillende automobielen, met en zonder trekhaak.

De band of de plaat hout lijkt de meest effectieve oplossing te zijn.

Lambiek

Special Member

Op 28 januari 2019 16:34:57 schreef TonHek:
Hatsekidee, zo uit de toverstaf:

Hatsiekiedee, trek je portemonnee maar. :)

Die prijzen die erbij staan "100 Euro, categorie speelgoed" is weggegooid geld. Voor een degelijk gordijn ben je minimaal 1500 Euro kwijt, en dan heb je geen grote.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Bij mij moet de zijspiegel gelijk met het streepje op de muur staan.

alles wat ik maak, kan beter.
Arco

Special Member

Als je zo hard teggen een wandje aanrijdt dat die ontzet raakt of instort, dan kan ik dat geen parkeren meer noemen. (meer een 'gecontroleerde botsing'...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Toeternietoe

Dubbelgeďsoleerd

Je zoekt een lichtgordijn, zo heet dat.

Ik heb zelf in mn parkeerplekje een 2” stalen buis op de grond geschroefd. Daar rijd ik met de wielen net tegenaan, werkt perfect, ook voor mijn vrouw.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

https://www.internet-bikes.com/producten/original/m-wave_veiligheidsvlag_150_cm_34485.jpg

€ 3,75. Zal wel niet fancy genoeg zijn.

Gr.

Erik

Anoniem

Op 28 januari 2019 15:33:43 schreef anoniem015:
Ook als je er wat voor vindt zal het meer mislopen dan goedlopen.
En voor verschillende auto's, al dan niet met trekhaak is al helemaal een utopie ;-(

Op 28 januari 2019 16:23:52 schreef K7Jz:
Ik weet wel dat ze voor liftdeuren van die +/- 2 meter lange IR arrays gebruiken. Die lijken me niet gratis.

Nu moet ik mijn woorden terugtrekken...
Er is wel wat voor gevonden... (Ik loop zelfs dagelijks meermaals door zo'n lichtsluis :+ )
En met zo'n lichtsluis is het wel degelijk te realiseren en dus geen utopie...
Alleen de prijs en als ik naar 2cm op een meetlat kijk ???

@evelo hieronder:
dikke schijf :-) +1

evelo

Golden Member

Even een klassieker er tegenaan gooien, het goede voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0

Op 28 januari 2019 16:34:57 schreef TonHek:
Hatsekidee, zo uit de toverstaf:
Een lasergordijn https://dutch.alibaba.com/product-detail/lntech-type-4-security-light-…

TonHek
[edit] En dan kan je er natuurlijk meerdere plaatsen. Vertikaal, horizontaal, diagonaal.

Bingo !

Luchtbed tegen de muur, druksensor ipv de dop en een 3 tonige hoorn eraan...

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Een deftige bewakingscamera en een monitor, monitor hang je dan in zicht, camera achter aan de zijkant dat die de muur en bumper/trekhaak ziet.
Eventueel een aan/uit via het openen/sluiten van de garagedeur.

Dat kump er noe van....
mel

Golden Member

Een grote baksteen ter hoogte van de voorruit maken, die tegengehouden word door een magneet.
Als je te ver rijd, schiet die steen door je ruit >:)
Voordeel, de leercurve is heeeeel kort :P

[Bericht gewijzigd door mel op dinsdag 29 januari 2019 08:31:37 (13%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Op 28 januari 2019 18:25:46 schreef evelo:
Even een klassieker er tegenaan gooien, het goede voorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=QksqWRqEfy0

Kijk, je kan rijden of je kan het niet. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Maar ik heb na zitten denken, ja kost moeite :+ . Men neme een noodstoptrekschakelaar(van Telemequaniqe), en een staalkabel,die span je op de hoogte van het meest uitstekende deel van de auto op 3 cm van de muur,Bij tegenaanrijden, verbreekt de noodstop het circuit, waardoor je de meest helse alarmen , zwaailichten enzo kan schakelen...
Een nadeel is dat je het ding na activeren moet resetten, maar dat is beter dan een deuk.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Lambiek

Special Member

Er zijn ook trekschakelaars met een kabel, die resetten zichzelf als je weer weg rijd.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
mel

Golden Member

Jawel,maar die telemecanique kan je een mooie voor(trek)spanning geven, en werkt ook als de kabel breekt...Is niet hier echt van toepassing, maar ja.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

op de hoogte van het meest uitstekende deel van de auto

dat is nu net probleem nr1 van TS want:

Op 28 januari 2019 11:31:06 schreef Toverstaf:
Het systeem moet ook werken met verschillende voertuigen, een uitstekende trekhaak moet bijvoorbeeld opgemerkt worden.

Dus als dedectie lijkt

Op 28 januari 2019 16:23:52 schreef K7Jz:
Ik weet wel dat ze voor liftdeuren van die +/- 2 meter lange IR arrays gebruiken.

de meest voor de hand liggende oplossing.

En probleem nr2 van TS blijft:

Op 28 januari 2019 11:31:06 schreef Toverstaf:
Ik zou graag een indicatie willen hebben wanneer je +/- 2cm van de muur verwijderd bent.

Dus oefenen, veel oefenen ;-) maar nogmaals:

als ik naar 2cm op een meetlat kijk ???

...of je dat zonder schade onder de knie krijgt?

Op 28 januari 2019 11:31:06 schreef Toverstaf:
Ik zou graag mijn auto zo dicht mogelijk tegen de muur willen parkeren. De auto is wel voorzien van een parkeerhulp maar deze begint al met piepen wanneer je 20cm van de muur verwijderd bent. Ik zou graag een indicatie willen hebben wanneer je +/- 2cm van de muur verwijderd bent.

Stuk plywood tegen de muur plaatsen. Als je boem hoort, dan ben je ca 2cm van de muur af.

RAAF12

Golden Member

Met de eis om verschillende type auto's met of zonder trekhaak juist te detecteren op 2 cm nauwkeurig van de muur is dat niet makkelijk, ook niet met twee laserstralen. Die hebben een smalle bundeling. Je kan de lichtstraal wel een paar keer laten bouncen op spiegeltjes aan de wand en/of plafond-vloer voordat die de detector raakt, maar de puur mechanische oplossingen hierboven zijn een stuk makkelijker en sneller te maken. Waarom wil je het met laser doen?

Plank op de vloer vd garage is ook een optie

Op 2 februari 2019 21:53:05 schreef RAAF12:
Waarom wil je het met laser doen?

Simpeler oplossingen zijn hem te "boers". Daarom pakt ie een heel stel dure sensoren. Problem solved.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
mel

Golden Member

Op 2 februari 2019 22:12:11 schreef toeter:
Plank op de vloer vd garage is ook een optie

Met grote spijkers erdoor ? >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

2 cm is wel heel weinig.

Ga naar een Aziatische toko en je krijgt gratis een paar piepschuimen dozen mee waarmee kruiden uit Thailand zijn ingevlogen. Met stanleymes op maat snijden als een L-vorm, een paar van die zelfgemaakte damwandprofielen tegen de muur plaatsen. "Crunch crunch" geluid is ho. Levensduur afhankelijk van uw prudentie.