Elektronica vlooienmarkt 23 februari `t Harde

Zaterdag 23 februari 2019 organiseert de afdeling Noord Oost Veluwe van de landelijke Vereniging voor Experimenteel Radio Onderzoek (VERON) al weer voor de drie en twintigste maal haar Elektronica Vlooienmarkt.
Deze wordt gehouden in de meer dan 1000 vierkante meter grote sporthal van MFC Aperloo waar ruim 220 meter aan kramen opgesteld zal staan.

Op deze gezellige Elektronica Vlooienmarkt worden nieuwe of gebruikte spullen aangeboden door standhouders uit Nederland, Duitsland en België Er is een groot aanbod van spullen die op de een of andere manier met elektronica te maken hebben.

Voor de radio hobbyisten zijn er allerlei spullen te koop variërend van antennes, kabels, meetapparatuur en voedingen tot allerlei soorten transceivers, porto`s.
En natuurlijk wordt de zelf bouwende elektronica hobbyist niet vergeten door het grote aanbod van losse onderdelen en (sloop)apparaten. Zo zijn er voor de computer liefhebbers computers, laptops, componenten en accessoires verkrijgbaar.
Maar ook op het gebied van Arduino, raspberrypie,shield en accessoires is er voldoende te vinden en dat vaak voor zeer gunstige prijzen.
Ook zullen er allerlei soorten led verlichting , led strips, zaklantaarns, telefoonladers, gereedschap en vele andere zaken te koop aangeboden worden.

Dus mocht u op zoek zijn naar een moeilijk verkrijgbaar onderdeel, verzamelt u oude radio’s, oude leger apparatuur, bent u een computeraar, of wat dan ook op het gebied van elektronica, kom dan zaterdag 23 februari 2019 naar deze gezellige Radiomarkt.

De markt wordt gehouden in het Multi Functioneel Centrum “M.F.C Aperloo" Stadsweg 27 't Harde.
De markt begint om 09.00 uur en duurt tot 15.00 uur en de entree bedraagt 3 Euro. Er is voldoende gratis parkeerruimte .

Voor het laatste nieuws en informatie : www.pi4nov.nl

dijkmane

Golden Member

is vlakbij, ik kom zeker even langs

In no Sense, Nonsense
Thevel

Golden Member

Voor mij is het een km of 80, met de auto goed te doen dus.
Ik ben er nog nooit geweest, misschien dat ik er dit jaar er een keer naar toe ga.

miedema

Golden Member

Staat in m'n agenda, en ben van plan om te gaan kijken.

groet, Gertjan.

Shiptronic

Overleden

wel een leuke beurs, eerste van het jaar, maar met 10KM een thuis wedstrijd dus ga wel even kijken. Entree 3€. parkeren is niet al te handig daar, maar tot nu toe gratis.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hewlett

Honourable Member

Altijd wel een leuke kleine beurs, ik ben er waarschijnlijk ook. Het is niet de eerste beurs van 2019, de eerste is de GRORAT komende zaterdag in Eelde.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Shiptronic

Overleden

Bedankt voor de tip! Eelde is nog wel te doen.

[edit] PS, het is http://www.GRORAT.nl/ ;)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 7 februari 2019 22:44:32 (33%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hewlett

Honourable Member

Hihi, GRONAT komt door het natte weer. Even aangepast :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

parkeren kun je ook bij het voetbalveld, kom je langs als je naar het MFC rijd. daarna is het zo`n 150 meter lopen.

Henry S.

Moderator

Idd morgen even naar de Grorat.

't Harde valt in een voor mij druk weekend, 3 concerten, platenbeurs in Zwolle, en dat dus - onder voorbehoud.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Shiptronic

Overleden

Ga morgen ook even in Eelde kijken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik ben hier nog nooit geweest terwijl ik er vlak bij in de buurt woon, toch maar eens een bezoekje aan gaan wagen.

This is the world we know best, the world of madness
pietplof

Golden Member

Zoals eerder opgemerkt...het is een kleine beurs maar wel aardig.
Die , pak weg, 35 km is wel te doen.
Morgenochtend zie ik jullie daar wel rondbanjeren.

festina lente
Shiptronic

Overleden

was er in de naast gelegen hal ook nog iets "voor de hele familie"?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Helaas te ver en reeds bezet.
Herkansing in Rosmalen :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
miedema

Golden Member

Net weer thuis, met bescheiden buit:

http://www.miedema.dyndns.org/co/2019/IMG_4904-buit-t-Harde-600pix.jpg

Het is een kleine beurs, maar goed bezocht.
Op het eerste oog lag er niet veel bijzonders. Maar onder de tafels in bakken kijkend vond ik toch van alles: Weer een Extron distributieversterker voor 6 Euro, en een paar Delta schakelende voedinkjes van 2x 12...15V 1A voor 5 euro. Verder een kleine versie van de mooi afgeschermde blauwe Philips trafo's.
En een BNC male koppelbus voor Camino1 :-)

De sfeer is erg gemoedelijk. Veel lokale verkopers die vooral op willen ruimen, dus de prijzen waren vriendelijk. zo had ik een voeding in m'n hand waar een mooi ringkerntrafootje in zat. Maar het etiket kon ik nèt niet lezen.... Maar voor 2 euro mocht ik hem meenemen. OK, dan kijk ik thuis wel ;-)

Slechts 1 CO'er tegengekomen, Shiptronic....

groet, Gertjan.

Och jammer, deze over het hoofd gezien..

If you want to succeed, double your failure rate.

Iemand toevallig nog wat leuke computers gezien daar?

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Op 23 februari 2019 13:57:51 schreef AWDebiel:
Iemand toevallig nog wat leuke computers gezien daar?

Retro spul of wat recenter? Beide stond er wel, maar niet heel veel bijzonders.

Mijn buit was klein, maar had niet veel nodig.

Wel een 2-tal ringkerntrafo's gevonden (2x15V, 5.3A) voor samen 15 euro.

Mooi voor de CO voeding :)

Kleine markt, ga er altijd even langs (is bijna een thuiswedstrijd -> 7km)

In het kader van vroeger-was-alles-beter: Toen t nog op de Knobbel was was het aanbod gevarieerder, nu zie je (maar overigens op alle markten) ook handelaartjes met het DealExtreme/Aliexpress assortiment)

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op zaterdag 23 februari 2019 14:03:57 (27%)

Op 23 februari 2019 13:44:46 schreef miedema:
Het is een kleine beurs, maar goed bezocht.

Dat vond ik dus ook, woon zelf in de flevopolder dus het is in de buurt maar ik was er toch nog nooit geweest. Ik vond het wat betreft grote geen eens tegenvallen!

Uiteraard stonden er enkele bekende handelaren hun waar aan te bieden maar de echte leuke koopjes vond je uiteraard bij allerlei mensen die hun verzameling aan het opruimen waren.

Stond ook iemand met oud onderwijsmateriaal en daar heb ik nog 2 regelbare vermogensweerstanden vandaan gehaald, spul van topkwaliteit/hufterbestendig.

Schat dat er zo'n 250 bezoekers rond hebben gelopen.

This is the world we know best, the world of madness
miedema

Golden Member

Er werd inderdaad een compleet schoollab verkocht :-)
Een stapel simpele scoopjes, generatoren, de typische paneelmeters in een bakje met banaan aansluitingen, hele bak grote regelbare weerstanden, en een compleet "lego systeem" om schakelingen met onderdelen-modulen op een groot bord te prikken. Al die modulen mooi met de hand gemaakt, en banaanstekers aan de achterkant...

groet, Gertjan.

Hewlett

Honourable Member

Leuke markt en lekker druk. Naast de gebruikelijke handelaren ook wat verkopers die de zolder aan het opruimen zijn geweest. Altijd mooi dat voorjaar in de bol :-) Ook nog wat gekocht, een paar Dataman universal programmers voor PALs en bipolair ROM, een set databoeken van TI, zak met DIN 41612 connectors en een 9" Sony HR Trinitron PVM monitor. Ik kom uit Flevoland en 't Harde is om de hoek, eigenlijk kom ik elk jaar op deze markt. Stukje omrijden omdat ze met de weg daar bezig zijn. Ik was bij de opening aanwezig tot ongeveer 11:15. Geen COer gezien dit keer :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
dijkmane

Golden Member

ik was er ongeveer tussen 10 en 1130
enige aanwinst is een mooie loeplamp.

overige wensen laat ik even liggen tot Rosmalen

er stond inderdaad iemand met de nodige dx.com / aliexpress assortiment.
ook weer de bekende duitser met zn harde schijven / memory en thin clients, de LED verkoper, etc.

toch weer even leuk om even te struinen

In no Sense, Nonsense
miedema

Golden Member

Ha Hewlett,

Ik was er ook vanaf de opening (stond vooraan bij de deur), en was er tot 11:30 :-)
En zo groot was die hal nu ook weer niet....

groet! Gertjan.

Shiptronic

Overleden

Op 23 februari 2019 13:57:51 schreef AWDebiel:
Iemand toevallig nog wat leuke computers gezien daar?

Er stond een Duitser met hele knappe nieuwe laptop/tablets met win 10 ( meetje MACbook achtige look alu en dun) voor € 110 euro. Heb staan twijfelen , maar ik heb al genoeg zooi in huis, dus deze keer me ingehouden en laten liggen.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 23 februari 2019 16:32:40 (43%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.