Dewalt XRflex li-ion batterij 18v_54v 9AH

Dit is een multispanning batterij. Dus zowel 18 als 54 volt. De bms is iets speciaal > serie/parallel schakeling.
Bij de betreffende batterij is de BMS stuk. Zou zo'n schakeling los te verkrijgen zijn? Bij den Ali hebben ze er (nog)geen. Er zitten wel veel draden aan de BMS.

wrs niet alleen de bms, maar ook een aantal cellen die slecht zijn en de bms hebben getriggerd om in lock modus te gaan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

alle cellen hebben dezelfde spanning en de batterij is redelijk nieuw. In de lader heeft zich een ontploffing voor gedaan om de één of andere reden. Daardoor is waarschijnlijk de BMS stuk? Geen oplading in een andere, nog nieuwe, lader.

op de bms zit vaak een aparte ingang voor de laadstroom, die is gezekerd en wil er weleens uitliggen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je een beetje op mijn schoonvader lijkt: ga eerst eens garantie claimen voordat je verder op onderzoek gaat!

;)

Garantie... ja maar die is er niet meer.
Heb de BMS print bloot gelegd en zo te zien zijn de componenten overgoten met sliconen. Zo'n nieuwe bms print is precies moeilijk te vinden (misschien wordt ze niet los verkocht?) De cellen zijn precies wel een groter formaat dan de 18650 cellen.

heb je nog spanning op de rode en zwarte draad? zo niet, ligt er miss een beveiliging uit. die bms ga je niet vinden nee, te apart model accu. een massa productie ding heb je wel kans op..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het lijkt me dat het een 15S configuratie is van cellen van 3.6V nominaal. Ik zie 16 cel-spanning-aftap-draden, klopt precies met 15S configuratie.

Ik zou een "stevige DCDC converter" gebruiken om 18V te maken. Je hebt anders best wel veel (& heftige!) schakelelementen (mosfets) nodig om de hele configuratie om te gooien naar 18V (5S, 3P).

Als je hem alleen in 15S of alleen in 5S configuratie zou willen gebruiken dan is er misschien een after-market-chinees-BMS te vinden. Maar dat schakelen (al dan niet schakelende DCDC converter). zal dan wel niet meer kunnen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/