airfrayer kitchen hero action

heb een airfrayer van de action en ben er tot nu best tevreden van!
vind hem beter als de philips van mijn vriendin,alleen ,nu, na een jaar begint de tefal laag los te komen van zowel de bak als het mandje!
dat lijkt me niet zo gezond als dat op je gebakken vlees en aardappeltjes komt te zitten en ik durf hem nu eigelijk ook niet meer gebruiken!
is dit normaal?nog iemand met deze klachten?

Teflon laag opknagen is IDD niet echt handig. Dus is de Philips toch iets beter?? Is gewoon kwaliteistverschil...Niets meer mee doen, anders heb je zelf een probleem...

maartenbakker

Golden Member

Misschien ben ik ouderwets of juist te modern, maar ik vind dat teflon net als bijvoorbeeld aluminium, niet thuishoort in de voedselbereiding.

Als het niet is wegens eventueel schadelijke hulpstoffen, dan is het wegens bijtende zuren die vrijkomen als je het per ongeluk te heet stookt of gewoon vanwege de slijtgevoeligheid.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

gebruikssporen!en, je zult het wel met een schuursponsje zuiver maken(wat niet het geval is!)zeggen ze bij de action!

Dok

Golden Member

Op 18 februari 2019 18:55:28 schreef maartenbakker:
Misschien ben ik ouderwets of juist te modern, maar ik vind dat teflon net als bijvoorbeeld aluminium, niet thuishoort in de voedselbereiding.

Als het niet is wegens eventueel schadelijke hulpstoffen, dan is het wegens bijtende zuren die vrijkomen als je het per ongeluk te heet stookt of gewoon vanwege de slijtgevoeligheid.

Je weet toch dat aluminium een oxidehuid heeft en er verder geen rommel in je eten komt? Heel nederland kookt sinds weet ik wanneer uit aluminium pannen en potten, en we leven nog steeds..

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Hensz

Golden Member

Op 20 februari 2019 15:31:19 schreef joe-joe: gebruikssporen!

Uiteraard zijn er gebruikssporen, daar mogen ze zich niet op beroepen.
Als de luchtbakker minder dan 6 maanden oud is moeten zij bewijzen dat het jouw fout is. Is het ding ouder dan 6 maanden, dan moet jij bewijzen dat het niet jouw fout is.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Don't Panic!

Ik heb geleerd dat teflon, net zoals goud, inerte stoffen zijn bij normale temperaturen. maw, ze komen er uit zoals ze erin gegaan zijn. Ik zou me, om de relevantie aan te tonen, meer zorgen maken over de gevolgen van Tsjernobyl dan om het eten van een stukje teflon.

maartenbakker

Golden Member

Rauwe teflon kun je vast wel spaarzaam eten, vooral sinds ze na tig jaar wat voorzichtiger geworden zijn met bepaalde hulpstoffen die ook het milieu rondom de fabrieken verziekten (nog steeds verzieken want slecht afbreekbaar) en de vogeltjes ook niet meer dood neervallen als je met teflon kookt in dezelfde ruimte... Maar je kunt het bijvoorbeeld niet veilig verhitten tot temperaturen die relatief dicht bij normale bedrijfstemperaturen liggen.

Op 20 februari 2019 16:50:25 schreef Dok:
[...]
Je weet toch dat aluminium een oxidehuid heeft en er verder geen rommel in je eten komt? Heel nederland kookt sinds weet ik wanneer uit aluminium pannen en potten, en we leven nog steeds..

Ik gebruik ook gerust maar spaarzaam een stukje aluminiumfolie als het zo eens uitkomt, maar je moet niet in pannen gaan schrapen en ook geen zure of basische gerechten in aluminium klaarmaken of bewaren. Net als teflon is het een beetje gedoe om verantwoord te gebruiken en vermijd ik het liever. Verder ga je ook niet makkelijk dood van aluminium, maar het heeft een wisselwerking met neurologische aandoeningen zoals Alzheimer.

Eigenlijk is het net als met papiercondensatoren. Waarom zou je structureel aluminium en teflon in de keuken gebruiken als er betere alternatieven zijn?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 21 februari 2019 04:19:26 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."