draadloos tv kijken 2e tv

goede middag
ik hoop dat ik hier op het juiste forum ben.
dit is mijn vraag:
ik wil op mijn balkon een 2e tv aansluiten, en ik kijk via internet, nu heb ik de "gigaview545" zien staan.
maar ik heb gehoord dat dit systeem niet werkt met internet tv.
weet iemand hier wat van??????

alvast bedankt voor jullie reactie´s

Topper532

Waarom gebruik je dan niet gewoon een laptop? Die kan je ook op een TV aansluiten. Die kan dan ook draadloos op internet, wat wil je nog meer?

Er zijn nu ook TV met usb poorten die een wifi stick kunnen gebruiken of ingebouwd hebben. Heb je onmiddellijk internet TV op je balkon.

Of je kan een goedkoope TV-box op android aanschaffen, ook met die kan je draadloos TV kijken.

Why o why does Macbook ALWAYS DIE?
Shiptronic

Golden Member

Ik denk dat kijken via internet IP-tv word bedoeld, dus die ontvanger(HDMI?) moet bij de tv staan, de netwerk verbinding kan via WiFi.

Maar de meeste tv's ondersteunen Streaming. dus ergens je laptop neerzetten , zender op zetten en streamen naar de TV .

??TV op balkon ??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Ik sluit me aan bij de wifi optie. Dat zou moeten werken.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Golden Member

Miracast, of apple TV voor degene die geen Google willen.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

hallo
ik woon in Spanje en kijk dus via een receiver.
inderdaad shiptronic het is een soort IP tv. ontvangst.
en een laptop is geen optie, het moet een tv zijn, er kijken er meer mee.
ik heb er verder weinig verstand van maar, in mijn vorige huis deed hij het wel.
toen keek ik via Canal Digitaal, en toen ging het wel.
dus daarom dacht ik dat het misschien, aan de ontvangst via internet lag.
maar we zoeken verder.

in iedergeval bedankt voor de reacties.

Toppertje532

Heel onduidelijk probleem :)

1. Waarom trek je geen internet of coax kabel?
2. Wat wil je zien op die tv? (kabel, satelliet, nederlandse tv via internet, hetzelfde als op de receiver binnen)
3. Wat stelt de aanbieder van die receiver voor?

In Nederlandse termen zou ik zeggen: koop een tv met wifi of een losse chromecast of android doos.
Bij KPN en Ziggo kan je altijd via wifi tv kijken.

eross

Golden Member

Die marmitec gigaview545 verzend/ontvangt alleen audio en video. Als je deze gebruiktzal je toch altijd moeten afstemmen met je zendende tv. Vroeger had ik die ook voor tv in de keuken. Nu heb ik deze vervangen door een ipbox, Strong3023,maar er zijn er nog veel anderen. Deze sluit je aan via hdmi en de ontvanger werkt met een ethrnetkabel en/of wifi. Zo krijg je wel een extra tv.