optiecodes 55PFL6008H/12

maartenbakker

Golden Member

Weet iemand de optiecodes voor de 55PFL6008H/12?

Na een eerdere boardswap heeft iemand er de optiecodes voor een 55PFL6008K/12 ingezet, maar er zit geen satteliettuner op het bord dus is het een beetje slordig dat je die in het menu en in de foutmeldingen tegenkomt...

In het algemeen zou ik het wel handig vinden om de opties van de QFU-chassis te kennen, en ze lijken niet in de gangbare documentatie te staan helaas.

Andere vraag: er zitten ongeveer 6500 speeluren op, het is een bord uit 2014 (dus waarschijnlijk nieuw gemonteerd nij een reparatie nadat het originele bord niet meer leverbaar was). Hoe lang nog tot de processor zichzelf lossoldeert? Ik twijfel nog of ik er wat gaten bijboor in de achterwand of een buitenboordventilatortje monteer.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Bij Philips staan ze vaak ook op het typenummer plaatje.

maartenbakker

Golden Member

Dat klopt, en ik sta erom bekend dat ik die dan zelfs wel eens archiveer maar dit model had ik helaas niet (waarschijnlijk is de K-versie hier vaker verkocht). Ik zie hoe je het kunt lezen als: er zit nu een bord uit een K in een H, maar het is andersom dus vandaar dat ik de optiecodes niet heb. Ik moet nu dus voor het nette, de opties aanpassen aan de bestukking van het bord en niet aan het toestel waar het bord in zit. De monteur die dat verzuimd heeft, was gezien een sticker op het toestel, waarschijnlijk zelfs een geauthoriseerd servicecentrum...

Nog handiger zou zijn als iemand een tabelletje heeft van de opties zodat je de code zelf kunt uitrekenen. Vroeger stond dat altijd in de manuals...

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 23 februari 2019 14:22:59 (22%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Of van een ander toestel uit de 6008H series??

maartenbakker

Golden Member

Dat is tricky, want er zitten wel een paar verschillen in de opties tussen een 42" en een 55" K zag ik. Dan ga je dus meer verschillen krijgen maar alle codes die erop lijken zijn welkom. Misschien kan ik het juiste bitje eruit vissen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zal eens graven. Is er geen optie code sticker eer aan de binnenzijde te vinden??

maartenbakker

Golden Member

Alvast bedankt!

Ik heb alleen maar de 55PFL6008K dus ook geen optiesticker van een 6008H. Het gaat om een los bord van een 6008H dat in een 6008K gezet is door een vorige monteur, waarbij hij de opties van de 6008K er ingezet heeft. Het bord denkt nu dat er een satteliettuner opzit. Dus je kunt die in het menu selecteren en er staat ook een fout in de errorbuffer. Zo laat ik een toestel liever niet de deur uit gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

33281 07714 20143 04037 18351 64178 08204 00000 als ik het goed heb.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Dankje! ik ga het er vanavond mee proberen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."