Oude radio.

LetterHenk

Golden Member

Dat is mooi balen, hopelijk komt het goed.

Een tip, te laat helaas, maar goed, doe er je voordeel mee.
Ik heb twee simpele houten raampjes gemaakt om een radio chassis in op te hangen. Geen uitsteeksels, lekker stabiel (pleurt niet zomaar van tafel), je kan overal bij. Er zijn vast meer oplossingen te bedenken, maar ik vind dit wel prettig werken.

Action expresses priorities LH

Zoals je zegt; Te laat het kalf gevuld, als de put verdronken is !!!!

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Handige tip die houten frames.
Ik knap wel eens oude pick-ups op, en zit steeds te rommelen met losse houtjes. Maar zo'n frame is wel een goed idee.

Het vervelende van die afstemkringen is dat op drie verschillende schema's de nummering ( van 1 tot 6) ook verschillend was. Nu de afstemspoel is hersteld volgens mijn idee en de controle op goede werking gebeurt later.
Nu eerst reinigen; hoe gebeurt dit het beste(borstels, producten enz). De afstemcondensator( In school vroeger Patat- Friet snijder genoemd) heb ik van het chassis gehaald. Een kleine regelbare condensator heb ik er af genomen en nu ben ik zinnens de eenheid in de vaatwasser te stoppen???
Vervolgens, welke draad zou ik nemen om verbindingen (bekabeling) te maken, zodat het er nog wat antiek uit ziet(fel gekleurde plastiek is natuurlijk uit den boze en volgens mij, bestaat met goed geïsoleerde draad niet meer.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ask Jan First/Frag' Jan Zuerst heeft stof omwikkeld lakdraad. Kleuren zijn feller dan vroeger, maar het draad is hetzelfde.
Hij is niet goedkoop, maar heeft wel wat je zoekt....

Jan vraagt €1,10 per meter,
Tube Depot rekent $0.75 per foot. Dat is twee keer zo duur!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zou zo wie zo eens op het buizenradio forum gaan kijken.
https://www.nfor.nl/index.php

Bij tips en trucs vind je talloze zeer nuttige aanwijzingen hoe zo'n toestel te restaureren. Voor oud lijkend draad en andere duplicaat onderdelen kun je ook prima teercht bij Ben Dijkman
http://www.bendijkman.nl/