Miele novotronic w843 water komt terug in trommel

Mijn broer heeft een Miele novotronic W843
De machine werkt perfect, na wasbeurt is de trommel vrij van water.
Bij uitgeschakelde machine komt na enkele uren terug water in de trommel, deze stijgt tot een bepaald niveau en niet verder. (enkele cm)
Ik dacht eerst aan een lekkende klep van de watertoevoer maar dan zou het water blijven stijgen.
De afvoerslag is in een open buis aangesloten, dus als er water via de afvoer terugkomt loopt de buis over en dat is niet het geval.
Het is alsof er water in een verborgen kamer wordt gepompt en na uitschakelen langzaam terug in de machine vloeit.
Heeft iemand een idee?
Op 27 februari 2019 00:17:54 schreef are:
Ik dacht eerst aan een lekkende klep van de watertoevoer maar dan zou het water blijven stijgen.

Niet denken maar controleren moet je doen, dat is dan het enige punt waarlangs het water kan komen.
Je moet dingen uitsluiten, dan kun je verder.

Dat is normaal gezien een makkelijk (controle) werkje.
LDmicro user.
Onderin de kuip zit een Bal in de kuipslang, deze dicht niet meer goed af door vuil of bal is lek/rubber versleten.
smd zit bij het goede eind want er blijft altijd een deel water in de afvoerslang achter en die bal is er voor bedoeld om dat water achter te houden. Deze Miele heeft voor zover ik weet nog een service deur en die met een paar schroeven te verwijderen zo open te maken. Het zou kunnen zijn dat de afdichtbal niet goed sluit door bijvoorbeeld een achtergebleven spijker of het restant van een bh beugel.
Ik denk toch eerder dat het rotte inlaatventielen zijn.
Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Bij uitgeschakelde machine komt na enkele uren terug water in de trommel, deze stijgt tot een bepaald niveau en niet verder. (enkele cm)

Niet goed gelezen AWDebiel....Al uitgesloten
Op 27 februari 2019 18:38:34 schreef smd:
Onderin de kuip zit een Bal in de kuipslang, deze dicht niet meer goed af door vuil of bal is lek/rubber versleten.

bedankt, ik denk dat het inderdaad de bal zal zijn.
mijn broer heeft de info al gelezen en gaat dit nakijken.
ik laat nog iets weten als het gebeurd is, kan even duren.

Op 27 februari 2019 19:00:22 schreef ronny530:
smd zit bij het goede eind want er blijft altijd een deel water in de afvoerslang achter en die bal is er voor bedoeld om dat water achter te houden. Deze Miele heeft voor zover ik weet nog een service deur en die met een paar schroeven te verwijderen zo open te maken. Het zou kunnen zijn dat de afdichtbal niet goed sluit door bijvoorbeeld een achtergebleven spijker of het restant van een bh beugel.

het is inderdaad een Miele met service deur, maakt het wat makkelijker.
mijn broer heeft de machine geopend en de bol onder de trommel losgemaakt,
er zat inderdaad een stokje (van een frisco) in.
sokje verwijderd alles ok.
bedankt