V- Mixer

In mijn modelbouw-hobby heb ik hier een tank, welke ik i.p.v. met twee joysticks slechts met eentje wil bedienen via een V-mixer(Best-nr: 22 52 31,Baustein). Dus stick vooruit of achteruit voor de richting voor- achter, stick links of rechts voor de draairichting, dus hier mee de mogelijkheid om ter plaatse te draaien. MAAR!
Uit de ontvanger krijg je twee servo-sturingen(motorsturingen) welke in dit geval naar de beide ingangen van de V-mixer gaan. De uitgangen van de V-mixer gaan naar beide ESC's ( stuurregelingen) van de motors.
Mijn probleem nu is: Stick vooruit, beide motoren zelfde richting voor, en hetzelfde omgekeerd, maar bij de sturing links en rechts werkt deze omgekeerd (links is rechts en rechts is links). Ik kan de draairichting van de motoren wijzigen met jumpers op de V mixer, maar dan werkt mijn voor-achteruit niet meer juist. Ik hoop dat jullie mijn uitleg begrijpen en mij een oplossing kunnen geven.

Dank bij voorbaat.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Arco

Special Member

Is het niet simpel een kwestie van beide motoren omwisselen dan?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Blijft hetzelfde, draaien allebei ,elk op een (wiel) links en rechts, als je snapt...….

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Arco

Special Member

Ja,

Maar als je ze omwisselt, wisselt links en rechts toch ook om?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 2 maart 2019 16:23:14 schreef Arco:
Ja,

Maar als je ze omwisselt, wisselt links en rechts toch ook om?

Inderdaad, u heeft gelijk, het is in orde. Dank u wel.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Nu, nog een bijkomend probleempje. Het doet zich alleen voor in het vooruit rijden. Bij maximum vooruit met de stick, kan ik niet meer links of rechts draaien. Maximum achteruit, geen probleem. Ik veronderstel een fout in de V driver, maar toch de vraag. Bij iets minder sturing (joy stick) lukt het wel maar toch vervelend.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Arco

Special Member

Het lijkt erop dat de controller links en rechts uitvoert, door de tegengestelde motor harder te laten draaien.
Als beiden al op maximum draaien gaat dat natuurlijk niet meer.
(ik weet niet of je dat maximum kunt instellen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com