Inverter wasmachine bosch

Op 7 maart 2019 12:32:56 schreef columbo:
[...]
Dan neem je toch gewoon een oude AEG Turnamat ,zie foto ,geen elektronica aanwezig op een paar aanloop condensators na.[bijlage]

dat is ook wel een oer turnamat, dat is de 1e reeks nog. waren wel goede machines, dikke 20 jaar was niet zeldzaam bij die dingen. schakelklok zat er wel in, maar die ging zeer zelden..
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Ik heb geklikt op naam smd en email gestuurd krijg direct email terug onbestelbaar email wordt niet geleverd.
Is toch: rijndebruyn@yahoo.com
High met Henk

Special Member

.1 hier geen mail adressen neerzetten, dat vinden spambots echt geweldig voer.

.2 je moet een brilletje kopen: het is niet rijn (no offence hoor, maak het beetje grappig, maar er staat echt iets anders..)
to all newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).
maus0611

Golden Member

Haal de i maar weg uit het mailadres en dan werkt het.
Ik heb nu email gestuurd zonder i kunnen we contact maken? SMD
Moet ik dit ook vervangen.hoe heet dit met een cirkel?!
Yep. heet een weerstand

[Bericht gewijzigd door smd op 13 maart 2019 19:09:33 (70%)]

MNM(tm)

Golden Member

Stop maar met repareren van dat bord: het IC rechts naast die drie groene weerstanden (bij de rode pijl) en de chip in QFP behuizing rechts onder op de foto hebben een vulkaantje (= gaatje in de behuizing). Dat betekent dat de rook eruit is en ze dus stuk zijn.
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Dat gaatje is van de schroef kijk hoe mooi die gemaakt is .
nee, de gaatjes in die 2 ic's. die zijn beiden dood, reparatie heeft geen zin meer van deze print.
waar rook was, werkt nu iets niet meer
MNM(tm)

Golden Member

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Dat klopt ik stop er mee.heeft geen zin ,wat zou zo een plintplaat kosten?
172 Euro. Maarja, je was met 6 euro gered IPV een ervaren techneut er naar te laten kijken?? Heb evt tweedehands modules.

Zie hier:

https://www.partsnl.nl/wasmachine-onderdelen/siemens/elektro...ct-1004703
Ik kan niet meer dan 50€ voor een inverter betalen .stel je voor dat het weer in fik vliegt? Denk maar aan tweedehands wasmachine.in iedere geval iedreen die hier een advies hebben gegeven.
Kan ik voor die prijs wel leveren.