Andere adapter kopen

Ik heb een oplaadbare boor die helemaal leeg is. Toen ik de adapter zag wist ik weer waarom deze nooit gebruikt was. De kitten had de kabel doorgebeten. Mijn vader deed vroeger altijd met kapotte draadjes, de draadjes aan elkaar, isolatie tape en het werkte weer. Maar dit werkt dus nu niet. Ik wil dus zoeken naar een andere adapter en de enige die ik kan vinden die een beetje betaalbaar is, is een ac 100 v-240 v adapter dc 12 v 400ma. Zou dit werken of moet ik nog ergens anders opletten.

Hoi,
Je zult toch echt een 15Vdc adapter moeten vinden. Ik weet niet wat je betaalbaar noemt, maar ook 15Vdc adapters zijn niet heel duur hoor.

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op maandag 4 maart 2019 11:02:06 (29%)

* oeps - kan weg*

[Bericht gewijzigd door Mrtn1988 op maandag 4 maart 2019 11:01:49 (95%)

ik weet niet hoe lang die boor al stilligt zonder lading, maar het kan ook goed zijn dat de accu's in het ding niet meer willen. doorgaans kunnen die goedkope machines daar ook niet tegen.. als er nich cellen inzitten heb je meer kans op leven na lang liggen als bij nimh cellen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

https://www.eijlander.nl/adapter-desktop-10221/pss1504-adapter-15v-400…

Hier heb je zo'n adapter. Maar zoals hierboven beschreven, als je niets van de accu's weet en het is een vrij goedkope boormachine, kun je beter een nieuwe halen van het huismerk van de bouwmarkt ofzo. En de Action verkoopt ze ook voor heel weinig.

*overigens staat de polariteit van de stekker niet aangegeven, nu is 9 van de 10 keer de middelste pin de +, maar je zult net zien dat dat nu niet zo is. Er is dus een kans van niet-slagen.

*edit 2:
Er zijn overigens ook kringloopwinkels die die dingen verkopen. Bakken vol, even zoeken naar de goede. Kost je wat meer tijd en geluk, maar dan wel voor €0.50

[Bericht gewijzigd door maus0611 op maandag 4 maart 2019 11:44:05 (14%)

Alleen wel opletten dat je een exact gelijk type koopt. Dit soort goedkope gereedschaps-acculaders worden vaak ongereguleerd gebruikt: de accu is de juiste belasting waarbij de opgegeven spanning en stroom gehaald wordt. Met een type dat meer stroom kan leveren zou de accu nog wel eens slechter af kunnen zijn.

Vooropgesteld dat de accu's nog willen: Naar mijn mening hoeft een reparatie van zo'n laagspanningskabeltje helemaal niet zo slecht te zijn, als het maar een beetje goed gedaan wordt. Over 1 van de twee stukken kabel een stuk krimpkous schuiven, over de individuele draadjes nog een stukje krimpkous, de draden aanstrippen en in de lengte aan elkaar solderen. Daarna over elk individueel draadje het krimpkous schuiven, verwarmen en daarna over het geheel het bredere krimpkous schuiven en krimpen.
Tenzij er buitengewoon ruw mee omgesprongen wordt, gaat dat wel goed.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 4 maart 2019 11:41:48 schreef maus0611:
*overigens staat de polariteit van de stekker niet aangegeven, nu is 9 van de 10 keer de middelste pin de +, maar je zult net zien dat dat nu niet zo is. Er is dus een kans van niet-slagen.

Bij de HEMA verkopen ze brillen. ;-) Ik zie toch duidelijk een plus en een min op de foto.

Goed plan, ik had het inderdaad niet gezien.

Ik heb 15V adapters in huis. Waarschijnlijk met dezelfde stekker. Die kunnen meer leveren dan nodig is, maar als het niet gevraagd wordt, dan doen ze het ook niet. Als je in de buurt bent, mag je er 1 op komen halen. Ze hebben mij iets van 2 euro gekost.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 4 maart 2019 19:43:26 schreef rew:
Ik heb 15V adapters in huis. Waarschijnlijk met dezelfde stekker. Die kunnen meer leveren dan nodig is, maar als het niet gevraagd wordt, dan doen ze het ook niet. Als je in de buurt bent, mag je er 1 op komen halen. Ze hebben mij iets van 2 euro gekost.

Wat aardig van je. Ik woon in Amsterdam dus ik weet niet of dat in de buurt is.

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. 11 Euro is inderdaad niet duur.

De boor heeft nog wel iets van batterij in zich. Hij is 4 maanden geleden voor het eerst gekocht en gebruikt dus staat in mijn optiek nog niet zo lang stil.