Mielse W2521 blijft trommel doorvullen met water

Hallo Maus0611

Nee, de aanvoer gaat keurig aan/uit (open dicht, maar hij lijkt erg in de war over hoeveel water erin moet. Hij vult hem totdat we de rand niet eens meer zien door het glas. Dan stopt ie wel. Pomp gaat aan en voert deels het water af, blijft nog heel wat inzitten en vervolgens komt er weer water bij omdat de wasmachine blijkbaar denkt dat er water bij moet.

Ik ben beperkt in kennis van nieuwere mieles, maar ik zou zelf naar de pressostaat kijken, en de slang die daarbij hoort. Die kan verstopt zitten (of lek), al vind ik hem wel héél veel water pakken...

Die pressostaat regelt de niveaumeting.

Er komen vanavond vast wel weer een aantal vaste witgoedmonteurs online, die weten meer...

[Bericht gewijzigd door maus0611 op vrijdag 8 maart 2019 14:50:05 (16%)

iN DE KUIP ZIT EEN KLEIN SLANGETJE wat naar de niveauregelaar loopt en er zal mogelijk wasmiddel in zitten waardoor het verstopt zit. Bij de niveauregelaar los nemen en doorblazen.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Ik ga het proberen ZOEF DE HAAS. Denk je dat ik daar bij kan als ik het voorpaneel of de bovenkant er vanaf haal? Of moet er een zijkant af? Kan je beetje richting geven waar in de kuip ik moet zijn? Is de niveauregelaar dat witte langwerpige kunststof ding?

Alvast dank
Remon

Zoek even op 'Pressostaat' want dat is hetzelfde, meestal rond.

https://www.partsnl.nl/adviescentrum/hoe-kun-je-een-miele-wasmachine-o…

Hier staan wat foto's, het ronde dingetje rechts boven de trommel, op de foto waar de voorkant opengescharnierd is.
*zoek ook even op youtube of je vergelijkbare machines kunt vinden en hoe je die opent, want die op de foto's is wel een oudje..

[Bericht gewijzigd door maus0611 op vrijdag 8 maart 2019 17:44:29 (20%)

Aan de trommel aan voorzijde zit een langwerpig wit doosje met een zwart slangetje er op, controleer deze op een lek/ gaatje. Haal eventueel witte doosje er uit, gemakkelijk door borging los te nemen en dan uit rubber wegwippen. Controleer of deze niet beschadigd,afgebroken is. Indien alles OK, heeft print water/zeepschade aan onderzijde in voorfront en heeft printsporen aangevreten.

Dank voor jullie eerste reacties!

Ik heb zelf even een foto gemaakt. Het front is er inmiddels netjes af. Is de niveauregelaar/bewaker het witte doosje waar ik een groene pijl bij heb gezet? En is het slangetje wat ik zou moeten reinigen de rode pijl?

Of moet ik op zoek naar dit ding?:
https://www.partsnl.nl/apparaten/miele-w-2521-w2521-530577/miele-nivea…

Remon

[Bericht gewijzigd door Remon26260 op vrijdag 8 maart 2019 20:01:01 (20%)

Er moet een slang aan zitten en een aantal draden. Volgens mij heeft dat ding die je aanwijst geen stekkers of draden.

Ik heb even met google gezicht en dit zou hem moeten zijn, ook waar het slangetje zit is goed te zien, even in dat pijpje blazen en je hoort hem schakelen.

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fstatic.mijnwebwinke…

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Het doosje is een druk verhoudings doosje oftewel past druk aan voor de electronische pressostaat. Deze gaan nooit defect. Controleer het langwerpige drukkamertje in de trommel aan onderzijde kuip, volg het slangetje naar beneden.

De meting niveau meting op de elektronica gaat wel degelijk kapot.
Je kan dit met blazen niet controleren, hier maar je dan meer kapot mee dan goed.
De meting kan alleen met Miele software via een pc gemeten worden.

Heren,

Ik twijfel aan het juiste slangetje van de niveaumeter.
In de bijlage een paar foto's, zit ik warm? Ik zie echter aan dat langwerpige witte doosje onderaan geen enkel draadje zitten en ik verwacht toch iets met een elektronische schakeling. Naar een beetje zoeken op internet bij afbeeldingen heet het langwerpige doosje een luchtval. Er staat Miele 5713910 op.

Waar vind ik toch die verstopte (letterlijk en figuurlijk) waterniveau regelaar en het slangetje er naartoe??

Wie weet het?

Groeten,
Remon

Remon, haal als eerste de luchtval uit de kuip en controleer deze op vuil en/of beschadigingen. Indien OK, controleer slangetjes op scheuren tussen luchtval-drukdoosje-electronica.Indien OK controleer print op schade door corrosie van zeepmiddelen aan onderzijde. Dit laatse komt vaak voor.

Goedemorgen,

Gisteren het slangetje losgehaald van de luchtkamer en van de sensor.
Ik krijg de luchtkamer er niet af, maar vanuit de trommel kan ik de ingang zien. Zowel de ingang en het slangetje zien er nog erg goed uit (voor de 18 jaar oude machine). Ook heb ik de sensor open gemaakt. Geen bijzonderheden op het oog. Alles toch even schoongemaakt en geblazen. Machine weer in elkaar en de eerste spoelbeurt ging goed. Bij het eerste normale wasprogramma weer het oude probleem en vult de machine zich bijna volledig met water. Ik denk dus dat de volgende stap de printplaat is.

Is dat vaak gewoon een kwestie van schoonmaken? Zit de printplaat achter het bedieningsgedeelte? Moet ik bij het demonteren nog ergens specifiek op letten?

Zou ik het ooit boven water krijgen..?

Groeten,
Remon.

Ronald45

Golden Member

Heb je nou al gecontroleerd of alle slangetjes niet verstopt zitten en/of lek zijn?

Het slangetje van de luchtkamer naar de sensor heb ik gecontroleerd en extra schoon geblazen. Er zat geen vuiltje in. De hele machine is overigens veel schoner van binnen dan ik verwacht had.

zit er geen flowsensor in die afwijkt?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Eh, Testman, wat bedoel je? Ik ben geen professional :-)

Flow sensor is niet aanwezig in deze machine. Een flowsensor zit in zeepbak bij sommige modellen en is bedoeld voor nauwkeurig water nemen....

Print al gecontroleerd??

SMD, zit de print achter de bedieningsknoppen?
Je geeft aan dat vuil regelmatig voorkomt als probleemveroorzaker, dus ga ik er graag mee aan de gang.

Heb je tips voordat ik begin met uit elkaar schroeven?

Groeten,
Remon.

Ronald45

Golden Member

Op 11 maart 2019 16:16:55 schreef Remon26260:
Het slangetje van de luchtkamer naar de sensor heb ik gecontroleerd en extra schoon geblazen. Er zat geen vuiltje in....

Maar dan kan hij (of 1 van de anderen) nog steeds wel lek zijn..

Knop er af trekken frontje naar beneden drukken ( Zitten veertjes onderin) en er vanaf boven uitwippen. De rest spreekt vanzelf

Dank SMD, ik ga het proberen.

Groeten
Remon

Een beetje laat misschien maar ter confirmatie:
pressostaat, luchtkamer of darmpje tussen beide.

-de pressostaat kan mechanisch of elektronisch zijn. contacten uitmeten of spanningsniveaus controleren.
- de luchtkamer kan vol vuil of zeep zitten.
- de darmpjes kunnen lucht lekken wanneer ze verduren.

Yep,klop, maar machine stop wel op uiterste vulling kuip