G-Code bestand maken

Hallo
Ik wil van Inkscape naar Makerbot-Unicorn om een G-Code te maken voor mijn pen plotter (zie bijlage) Ondanks diverse aanwijzingen op Google lukt het niet om de G-Code te maken.Ik heb de Inkscape Unicorn Master zip bestand uitgepakt in Programma Files,dan zou ik het volgende moeten zien (C:\program files\inkscape\share\extensions.).Maar er staat (C:\programfiles\inkscape-unicorn-master.Weet iemand wat hier fout gaat.
Gr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt

Ik gebruik flatcam om van gerbers naar gcode te gaan, maar als ik me goed herinner ondersteund deze meerdere formaten.

PE2BAS

Het gaat dus om een Inkscape uitbereiding, genaamd Unicorn, gezien de master branch vermoedelijk van github bijvoorbeeld deze: https://github.com/martymcguire/inkscape-unicorn

- Inkscape is wel goed geïnstaleerd en werkt correct ?
- In de zip zit bij mij de in de installatie beschreven src directory die dus gekopieerd moet worden naar \extensions ?

(Ik heb ervaring met InktCut, voor vinylsnijders. Die uitbereiding werkt perfect)

Aart;precies die bedoel ik, maar hoe sla ik die op zodat inkscape hem ziet.
Inkscape is goed geïnstalleerd,en doet wat die moet doen. Als de tekening klaar is moet deze opgeslagen worden als gcode bestand en dat lukt mij niet.
Gr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt

Ik ben niet meer bekend met Windows, maar u kunt de map C:\program files\inkscape\share\extensions niet vinden ?
Mogelijk het onderscheid tussen 32- en 64 bits met "Program Files (x86)" en "Program Files" ?

mel

Golden Member

Ik heb geen verstand van Windhoos, maar zit er geen "find file" program op of zo?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Het programma (Programma Files)dat heb ik wel gevonden,dat is C:\Program Files. Als ik het Zip bestand (Makerbot Union plug in)heb uit gepakt zou het daar zo moeten staan, (C:\Programfiles\Inkscape\Share\Extension) maar het staat daar helemaal niet. Ik doe dus iets niet goed! Zie mijn eerste post.

Electronica is mooi als het goed werkt

U moet de src-map zelf vanuit /Downloads of waar ook op de aangegeven plaats zetten. Dat gebeurd niet vanzelf bij het uitpakken.

Bij het uitpakken van het Zip bestand geef ik ook op waar het naartoe moet, dus naar (C:\programfiles) maar bij het openen staat er (C;\Programfiles\Inkscape Unicorn Master) En geen C:\Programfiles\Inkscape\Share\Extension).

Electronica is mooi als het goed werkt
Arco

Special Member

Als je de zipfile bekijkt in explorer, kun je zien hoe de zaak opgebouwd is. Bij unzippen wordt die structuur overgenomen.
(m.a.w.: als de betreffende directories niet in de zipfile zitten, komen ze er na uitpakken ook niet...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zou het geheel eerst unzippen en daarna enkel de src map kopiëren naar de bedoelde locatie.
Dat is allicht overzichtelijker dan het in één handeling te proberen.

Tot zover is het gelukt om het in C:\programfiles te copieren nu noch testen of ik de gcode kan genereren.

Electronica is mooi als het goed werkt

Allen bedankt voor de inzet,het is gelukt om g-code bestanden aan te maken.
Mvrgr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt