sensor klik aan klik uit

de draadloze sensor Apir 2150 van mijn klik aan klik uit maakt wel verbinding met de ontvanger met gloeilamp. maar in alle standen van de keuzeschakelaartje gaat ie met vaste regelmaat aan en uit. maakt niet uit op welke stand ik de dag/nacht keuze schakelaar (rechts boven ) zet. met de tijdschakelaar links onder kan ik wel de brandtijd instellen, maar blijft met de ingestelde interval aan en uit gaan. en links boven zit nog een schakelaartje waarvan de functie in de handleiding niet beschreven wordt. dat schakelaartje zit onder een kapje en kan dus normaal niet bediend worden. ik constateer geen effect als ik die schakelaar verzet.

in geen enkele stand reageert de sensor op beweging (warmte). als ik de sensor afdek met een doos gaat het aan uit schakelen eindeloos door.

zou de licht of warmte cel defect zijn? hoe kan ik dat meten? en zijn die te vervangen? de printplaat is ter plekke van de celletjes dubbel uitgevoerd, lijkt me een heel gepruts. maar misschien heeft iemand dat al eens eerder gedaan.
Nabij het 14 polige IC lijkt er al aan de pcb gesoldeerd te zijn. Wat lelijke klodders soldeer rondom de weerstanden en condensators...
Daarnaast zijn de batterijcontacten geoxideerd/geroest wat betekend dat de hele pcb plus sensoren langere tijd aan vocht zijn onderhevig geweest.
(Vuile batterijcontacten kunnen overigens ook tot een wel/geen contact verhaal leiden, wat misschien een beetje lijkt op jouw storing.)

Persoonlijk zou ik twee keer nadenken of ik zoiets uberhaupt zou herstellen.
Voor twee tientjes koop je een nieuwe bij de bouwmarkt.

[Bericht gewijzigd door T-sec op 15 maart 2019 13:14:35 (15%)]

De verroeste kontaktveren lijkt me een gevalletje van 'leeggelopen batterijen'...
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
met 2 nieuwe batterijen er in krijg ik netjes ruim 3 volt op de printplaat.

ik denk toch maar aan een nieuwe. weet iemand ook of die klik aan klik uit ontvangers alleen met klik aan klik uit sensoren werken. of zouden ander merken op dezelfde frequentie werken en contact met de ontvangers van kaku kunnen maken?
Bij mijn weten moet je echt kaku hebben. Er zijn wel systemen die hetzelfde IC gebruiken, maar dan is de timing net anders. Bitlengte bedoel ik. Ik zou het risico niet nemen.
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein