42Pfl7108H/12 Standby probleem

Na het vervangen van het mainboard door een nieuw bord van aswo 310432882051 (AS2K13FULVDS7) kan de tv niet in stby gezet worden . Het komt dan in een loop terecht ( led aan- led zachter - led uit -) en dit blijft duren , de tv is dan enkel terug aan te krijgen door op het juiste moment met de remote aan te zetten , ik heb voor deze klacht een 2de mainbord opgestuurd gekregen maar ook bij dit bord hetzelfde probleem , bij Philips raden ze me enkel aan een derde bord op te sturen . Als de tv uitgezet wordt door de stekker uit te trekken is er geen probleem , enkel de stby software blijkt te haperen , ook de snelle start functie werkt niet , wat mij ook opvalt is dat de klok en datum steeds op 1996 komt bij het uitschakelen met de stekker.de softwareversie ( QF2EU-0.173.67.0 van 13/1/2016 ) werd op advies van Philips goed ingeladen , stby-versie is Stby-77.4.8.16 , ook de optionbytes en displaycode , type en sernr zijn ingegeven. Heeft er misschien iemand ook deze ervaring met dit moederbord , of zie ik iets over het hoofd , een derde mainboard vind ik onwaarschijnlijk toch ? Alvast bedankt

Welkom bij de club, iedereen die zo'n mainboard aankoopt bij Aswo heeft dat probleem. Retourzenden is de enige oplossing voorlopig.
Ik vermoed dat er een downgrade of dergelijks is geweest van de firmware en dat de stand by software niet meer goed aansluit.Dit fenomeen kwam bij een ouder type QFU voor dus vandaar mijn redenering.

Daar was ik al bang voor , er is nog een klacht lopende bij aswo waar ik nog op een antwoord van verwacht.

Misschien komt er nog een firmware upgrade voor dit mainboard , voorlopig speelt de tv met een stekker met schakelaar , bedankt voor de reactie

mvg , jos.

Wat ik mij afvraag is waarom je niet gewoon dat "upgrade" mainboard plaatst?
Je hebt dan een Android tv die vrij goed werkt. Met de originele QFU ga je binnen de twee jaar weer in de problemen komen. Android kost niet zoveel meer.

Bij ons op de zaak zijn er diverse malen al toestellen retour gekomen met die Fusion chips die weer los komen te zitten. Ze spelen amper een jaar of 2.

Nu goed, je hebt het bord toch, misschien een tip:

Die software-versie 0.173.67.0 is in alle geval een goed werkende en tamelijk stabiel.

Je neemt een gewone IR afstandsbediening van Philips met een OK toets op, druk op de OK, steek het toestel in het stopcontact. Dan start die tv niet door, maar kom je in een menu waar je het is eender welke software kan laden.
Zet die versie 67 terug op een USB stick (te downloaden van de consumersite natuurlijk), in dat menutje in de tv stoppen en dan overschrijft ie alles qua software. Je zou dan verwachten dat, als het software is, het boeltje prima moet werken.

Benieuwd...

Ik heb nogmaals op deze manier ( maar met pijltje omlaag toets ) de 67 software ingeladen maar zonder resultaat , de stby-functie werkt niet en dit bij 2 nieuwe moederborden , ben ook benieuwd naar het antwoord van aswo .

Ik lees net in de service manual dat de standby software apart kan geupgrade worden, maar op dezelfde manier zoals je zelf reeds deed.

De files is helaas enkel via de At Your Service site van Philips te halen. Doet dat niets?

Dat kan ik helaas niet proberen , ik heb geen account bij philips

Hopelijk is er hier een goede ziel... Ik kan er van bij me thuis ook niet aan :(
Ben er zelf benieuwd voor of dit een oplossing is.

Ik heb het oude mainboard zo goed mogelijk gereflowed , er een
alu koelblok op gemonteerd met daarop een 5 volt ventilator , voorlopig
werkt het toestel weer en de temperatuur van de processor komt niet
boven de 32°C , zonder ventilator wordt het alu blok 60°C.
Ben nu eens benieuwd hoelang dit gaat werken.

Goed opgelost! Afwachten gewoon..

maartenbakker

Golden Member

Als ik vragen mag, hoe heb je hem gereflowd? Ik moet er binnenkort ook een keer aan gaan geloven en dan kom ik graag goed beslagen ten ijs.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb eerst flux onder de bga gespoten , dan de onderkant
langzaam opgewarmd tot ong 100°c , daarna met een 2000w heteluchtblazer
ong 2 minuten vanop 30 cm verwarmen met een lichte druk op de bga en
dan ong 15 sec vanop 15 cm , om dan langzaam terug omhoog te gaan , dit alles met niet teveel lucht-debiet . Dit was een succes tot na 12 uur spelen
de bga op 70°c kwam en het beeld wegviel , bij een lichte druk op de bga kwam het beeld terug.Na het plaatsen van de koeling voorlopig geen probleem.

Modules worden tegenwoordig met een software of zelfs ongeprogrammeerd geleverd door meerdere fabrikanten.
Het zal steeds vaker voorkomen dat uzelf de juiste software voor het toestel dient te updaten, de module is daarom niet onjuist.

U heeft zelf al eens contact opgenomen met Philips heb ik begrepen en blijkbaar heeft deze update u niet geholpen.
We hebben voor u eenmalig de aanvraag kostenloos via EURAS gedaan en kregen het volgende bestand voor een complete upgrade.
Vanwege de omvang zullen we u deze toesturen per WE-transfer.

Ik hoop dat deze software voor u de oplossing brengt, anders kunnen wij u helaas geen oplossing hiervoor bieden.

Dit is het antwoord dat ik van aswo ontvangen heb met daarbij de volgende bestanden :

3 files
FullUpgrade_QF2EU_0.173.61.0.zip
processNVM_QF2EU_8.0.0.0.zip
BLCtrluP_QF2EU_7.0.05.0.zip

De fullupgrade (oudere file) heb ik succesvol ingeladen maar met
nog steeds hetzelfde probleem , wat ik met die andere files moet
doen weet ik niet of is dat toch nog belangrijk ?
Het oude mainboard blijft voorlopig goed werken .

Heb je geen service manual van die QFU1.2?

BLCtrlµP_QF2EU_x.x.x.x.zip. Contains the BLCtrlµP
software in “upg” format.SW version available in CSM 2.5
PQ back-end software version.Attention : no power
interruption allowed during the upgrade process (upgrade
not full proof).
• FullUpgrade_QF2EU_x.x.x.x.zip. Contains the “upg” file
which is needed to upgrade the TV main software and the
standby software at once.
• ProcessNVM_QF2EU_x.x.x.x.zip. Default NVM content.
Must be programmed via ComPair or can be loaded via
USB, be aware that all alignments stored in NVM are
overwritten here.

Dit vind ik terug in de manual , blctrlup slaat dit niet op backlight-control ? Verder zie ik geen manier in de manual om die
ProcessNVMQF2EU te laden via Usb .Kunnen die bronnen iets te maken
hebben met het falen van de stby procedure ? Wat ik wel opmerk , bij
het herladen van de Fullupgrade doet de st-by functie het éénmaal goed,
vanaf de 2de maal naar stby komt de tv in een loop .

Die "ProcessNVM" gaat in alle geval wat klooien in het geheugen. Als ik me niet vergis moet je de stick in de tv steken en dan stekker in. Gaat ie hem dan laden.

Hoe is het afgelopen met dit toestel? Heb precies hetzelfde voor in een 8008. Wel een SSB dat ikzelf hersteld heb...

Het probleem zit nog steeds in het toestel , heb het voorlopig opgelost door de st-by toets van de remote af te plakken , als de tv niet in st-by komt is er geen probleem , het toestel wordt uitgezet met de on/off op de tv

Dus een echt standby Up probleem...

Mja gekoppelde Nand met Fusion...
Nand kapot, niet meer goed te krijgen deze jongens. Schijnt stilaan wel meer voor te komen. Ik hoop dat er nog eens een oplossing voor komt.