LG module defect

Beste mensen, wij hebben sinds 2015 een LG 49LF630V-ZA.
2 jaar geleden net buiten de garantie termijn ging het module met de HDMI poorten kapot. Helaas geen coulance niks, wij hadden pech.
Via internet een goede gebruikte gevonden voor 50 euro, werkte weer perfect.
Een paar maanden geleden begon het weer, de HDMI poort waar de mediabox van Ziggo op aangesloten zat deed het niet meer. Deze op een andere poort aangesloten, die stopte er na een paar dagen ook mee. De Ziggobox op de scart aangesloten die bleef het doen.
Ongeveer een week later stopte alles ermee terwijl ik tv zat te kijken.
Bij opstarten tv krijg ik het LG logo te zien en daarna blijft alles zwart.
Via E-bay uit Amerika een gelijk gecodeerde kaart laten komen. Die doet het wel alleen heb ik in mijn scherm 4 producties. De links boven is goed, helder en scherp. Rechts boven is onzuiver. De onderste 2 zijn verticale zwarte strepen.
Op de Amerikaanse kaart zit een extra flatcable aansluiting die niet op de originele zit. Ook zit er op de processor een keramisch koelblokje wat niet op mijn oude kaart zit, hierdoor kan de achterplaat er niet op.
Wat is er fout, is deze kaart niet goed voor mijn tv of moet ik de andere aansluiting hebben?

Hopende dat iemand mij van raad kan voorzien, alvast bedankt.

Het spijt me, ik vind het verhaal nogal warrig. Ik heb op het topic geklikt omdat ik wou weten wat voor 'module' het dan was en begrijp dat het om een TV gaat.

Een tip: het is handig dat typenummer in de topictitel te vermelden.

Wat zijn 'producties'? Gezien het feit dat men in Amerika en enkele andere landen op deze wereldbol nog altijd vasthoudt aan NTSC, vind ik het best gewaagd om een Amerikaans model print in een Europees (PAL systeem) toestel te zetten. Grote kans dat dat al iets verklaart.

Verder denk ik dat het, gezien de klachten ergens anders zit. Bij een defecte verwerking van signalen verwacht ik eerder 'geen signaal/aangesloten kabel' in beeld dan een zwart beeld. Zeker dat de voeding zelf niet moeilijk doet?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Mogelijk dat bij beide printen de HDMI video controllers ( IC) defect zijn bij tweede geval zelfs sluiting maakt. Di komt meestal door "hot" swappen van HDMI stekkers, kunnen controllers slech tegen. Derde print is een helaasje, Amerikaanse markt heeft net andere printen EN nog NTSC ook.