Elektrische fiets

Hallo,
Mijn elektrische fiets is stuk gegaan, de controller en de accu. Ik had het idee om het wiel direct op een accu aan te sluiten. Het wiel heeft 3 draden dus kwam er al snel achter dat ik een soort controller moes hebben. Ik heb toen dees besteld:

https://s.click.aliexpress.com/e/K1Hbgs5Ab
(Kan maximaal 12.6 volt aan en 30ah)

Natuurlijk moes ik ook een accu halen:
https://s.click.aliexpress.com/e/oSiwFOdZt
(12.6 volt en 20 ah)

Alles aangesloten maar het werkt niet helemaal, hij begint wel met draaien maar stopt na 3 seconde ofzo al. Als ik dan het gas uit doe en weer aan Doet hij het weer 3 seconde. Weet iemand het probleem?

Sorry, toen de fiets nog werkte liep de motor op een 11ah en 24v.

De spanning van je accu (12V) is te laag voor deze motor, daarnaast zijn zowel de accu als controller speelgoed spul, dat kun je ook verwachten voor die prijzen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

ten eerste zal je toch een 24 volt accu moeten hebben maar dan zal je wel een goede regelaar moeten hebben en niet een speed controler voor een borstelloze motor voor een bestuurbare auto, vliegtuig enz.
12 volt regelaars zijn moeilijk te vinden.
zorg wel voor een controler voor een brushless motor.
en als er geen hall gever draden aan zitten moet je daar ook rekening mee houden.

Ik zal als ik jou was eerst een goede controler kopen voor 24 volt en een bijpassende display (analoog of digitaal)
voor je trap ondersteuning ed heb je ook nog dingen voor nodig.
en nog een accu van 12 volt en die in serie schakelen om zo aan de 24 volt te komen.

https://nl.aliexpress.com/item/48-v-1000-w-Elektrische-Fiets...635d0FcXEL

een cotroler voor een brushless motor maar dan moet je de 24 volt hebben.

Op 20 maart 2019 20:32:09 schreef Henrico14:
Hallo,
Mijn elektrische fiets is stuk gegaan, de controller en de accu.

kan zijn dat de accu nog wel goed is maar de elektronica niet.

Het is dus slim om een echte fiets controller te halen en een nieuwe accu?
Moet de controller ook het zelfde zijn als het wiel? Met stroomsterkte enzo?

maus0611

Golden Member

Als je die accu gebruikt die je daar ziet, is hij zo leeg, de accu is niet beschermt tegen wat dan ook, en die regelaar zal éénmalig magische rook laten zien. Die is zelfs te klein voor de gemiddelde bestuurbare auto. Nominaal Vermogen: 5 V 0.5A, staat erbij. Daar kun je leuk een PC fan mee aansturen, een kruimeldief is al teveel gevraagd.

Hallo,
Mijn elektrische fiets is stuk gegaan, de controller en de accu. Ik had het idee om het wiel direct op een accu aan te sluiten. Het wiel heeft 3 draden dus kwam er al snel achter dat ik een soort controller moes hebben.

Wat zou er gebeuren denk je, als je de accu rechtstreeks aan zou sluiten? ..... Juist dan zou je wiel op volle snelheid draaien en niet te stoppen zijn.
Gelukkig kan die motor niet rechtstreeks werken anders was je wellicht je vingers kwijt door een fietswiel wat ineens wegschiet.

Alles aangesloten maar het werkt niet helemaal, hij begint wel met draaien maar stopt na 3 seconde ofzo al. Als ik dan het gas uit doe en weer aan Doet hij het weer 3 seconde. Weet iemand het probleem?

Wat ik hierboven schreef, te kleine regelaar. Zoek eens op 'E bike controller', dan krijg je een idee van het formaat.

Hoe weet je zo zeker dat zowel de controller als de accu kapot zijn? Misschien is de accu leeg omdat je oplader stuk is..

Op 20 maart 2019 23:19:59 schreef maus0611:
Als je die accu gebruikt die je daar ziet, is hij zo leeg, de accu is niet beschermt tegen wat dan ook, en die regelaar zal éénmalig magische rook laten zien. Die is zelfs te klein voor de gemiddelde bestuurbare auto. Nominaal Vermogen: 5 V 0.5A, staat erbij. Daar kun je leuk een PC fan mee aansturen, een kruimeldief is al teveel gevraagd.

Dit is dikke onzin.
Blijkbaar heb je je niet goed in gelezen bij de specs van de onderdelen.
Accu is 20AH dat is gemiddeld 2 keer meer dan de accu's op electrische fietsen zelf,alleen maar 12 volt.
Met de nodige beveiligingen.
De servo tester is 5 volt 0,5A
Maar de regelaar zelf 30A.
Ook meer dan de gemiddelde fiets.
Een fatsoenlijke rc auto, vliegtuig ed trekt meer A dan een electrische fiets.
Het is meer de spanning in combi met wat hij nu heeft.
Het principe is hetzelfde als een rc motor.

Oke, en als ik dan nog zo'n accu haal met een controller, moet het dan dezelfde accu zijn? Of kan het verschillen in AH?