Photoplay blijft hangen

Beste allemaal,

Vanmiddag een photoplay gekregen die defect was. Hij starte niet op. Dat heb ik simpelweg kunnen verhelpen door het geheugen er opnieuw in te doen.

Nu blijft hij hangen op het waarschuwingenscherm (wat wel en wat niet te doen)

Kan dit een probleem zijn van biosinstellingen?

Groetjes Andy

klopt de datum en tijd nog? zo nee bios batterij leeg..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Thanks, batterij was inderdaad leeg. Helaas blijft hij nog steeds op hetzelfde punt hangen...

doorgaans moeten er meer dingen in t bios worden ingesteld als alleen datum en tijd, wrs ook boot order en hdd parameter instellingen, dat spul draait nog op een ide hdd uit eind 90's. doorgaans type op auto zetten, dan herkent ie zelf de disk.

Disk wordt ook herkent, als ik tijdens opstarten naar de disk ga en ik type dir in geeft hij alle folders weer...

dan komt ie dus verder als de bios, wrs moet het juiste programma starten. soms duurt dat wat langer, 1 of 2 minuten kan dat wel duren.

welke namen heb je in de c schijf? 1 ervan starten kan al zat zijn..

werkt het touchscreen wel? als er dat opzit tenminste, lijkt van wel..

Touchscreen kan ik niet testen omdat hij niet doorloopt..

Smallrepairs

Golden Member

Als de kabels los zijn geweest met het vervangen van de batterij dan kan het zijn dat deze is terug geplaatst op de verkeerde poort.

Verder weet ik dat de poorten in de bios op het juiste adres ingesteld moeten zijn. Dit is afhankelijk van het gebruikte moederbord. Helaas heb ik geen instellingen meer beschikbaar.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

de instellingen van de seriele poorten in de bios idd, daar kan het weleens inzitten, staan die niet goed dan werkt het touchscreen niet..