Vertikale strepen op LG 42LE4500 lcd tv

Hallo,

Kan iemand zo zien of weten of onderstaand verschijnsel aan het panel ligt of aan de tcon/lvds kabel?

Het betreft een lg 42le4500

Edit: foto komt er aan,
edit2: krijg bij het uploaden op de site een fout:

Fout
Cannot move file.

en uploadarchief kan ik ook niet meer bij :(

foto
https://drive.google.com/open?id=1nm0iigz89W28jnLocHVwa8qWjCeckDS6Cw

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 25 maart 2019 20:17:53 (12%)

duck-tape does miracles...so do I
apkay

Golden Member

bandkabel aan paneel.
is jammer,soms tijdelijk te repareren door kabel aandrukken.
stukje rubber er tussen klemmen.

groeten van apkay.

Er gaan er 2 naar het panel toe, druk toedienen heeft geen effect hierop

duck-tape does miracles...so do I
maartenbakker

Golden Member

Nee, er gaan er twee uit de TCON naar de driverstrips die onder de rand van het paneel zitten. Het gaat om verbindingen tussen driverstrips en glasplaat ergens aan de rechterkant. De losse verbindingen zitten aan de driverstripzijde. Aandrukken of verwarmen en aandrukken helpt soms.

Welk merk paneel zit erin? Ook LG?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
apkay

Golden Member

denk deze,T370HW02 V9 AUO
zijn nog goedkoop leverbaar.

groeten van apkay.

Op 24 maart 2019 23:31:16 schreef apkay:
denk deze,T370HW02 V9 AUO
zijn nog goedkoop leverbaar.

Dat denk ik toch niet:

Op 24 maart 2019 14:38:25 schreef Peter R.:
...
Het betreft een lg 42le4500

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
apkay

Golden Member

ja stom sorry.
t420hw02 v0 AUO

groeten van apkay.

Er zit een 420hw07 v.5 paneel in.

Aandrukken waar dan ook heeft geen effect.
Nu het scherm een tijdje aan staat verdwijnen wel een aantal strepen en een paar knipperen zo nu en dan eens.

Ik kan koudespray sprayen wat ik wil ik krijg er niet meer of minder door

[Bericht gewijzigd door Peter R. op maandag 25 maart 2019 20:17:58 (17%)

duck-tape does miracles...so do I
maartenbakker

Golden Member

Koudespray is alleen maar voor extra broeikaseffect. Heb je ook echt onder de rand gekeken? Of het hele paneel getordeerd?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb alleen maar gedrukt op het scherm en de rand, aan de binnen/buiten zijde van de tv, getordeerd heb ik nog niet.
Zal vanavond eens proberen.

Huh 31 euro ?

Hoe betrouwbaar is dat. Want ik krijg ook niks gevonden over die shop

duck-tape does miracles...so do I
maartenbakker

Golden Member

Het kan zijn dat je de onderrand moet hebben. Verder raakt de rand de verbindingen niet dus drukken helptniet, torderen mogelijk wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 26 maart 2019 05:52:42 schreef Peter R.:

Huh 31 euro ?

Hoe betrouwbaar is dat. Want ik krijg ook niks gevonden over die shop

Overjarige panels, daar wil men graag vanaf dus de prijs kan wel kloppen.

Bij het torderen zie een paar pixel lijnen veranderen,

Dat wil zeggen of ze worden van zwart naar magenta of groen.

Wil dit zeggen dat het paneel naar zn grootje is?

Nouja voor 3 tientjes wil ik dan wel proberen als het idd het paneel is.

Of valt er nog eer te behalen bij het repareren van het paneel?

[Bericht gewijzigd door Peter R. op dinsdag 26 maart 2019 18:44:44 (12%)

duck-tape does miracles...so do I

Lijkt erg sterk op paneel zelf IDD

maartenbakker

Golden Member

Voor zo'n lage prijs zou ik een panel aanschaffen.

Maar als je veranderingen ziet bij torderen, gaat het inderdaad om een aanhechting van de flatcables aan de driverstrips onder de rand. Er is eer aan te behalen, in elk geval experimenteel, maar zoals gezegd voor 30 euro ga je niet klooien zelfs niet als verzenden ook weer 30 euro zou kosten (niet gekeken wat het kost).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Denk dat ik even voor de eer ga, verzenden kost 200 euro??

duck-tape does miracles...so do I
maartenbakker

Golden Member

Ik heb me voorgenomen om de eerstvolgende keer dat ik zo'n paneel tegenkom, ga proberen om de aanhechtingen onder stevige druk (soort brede haakse accesoire voor de soldeerbout met een siliconenstripje eronder) te verhitten en onder druk te laten afkoelen (soldeerbout uitschakelen en blijven drukken). Ik vermoed dat dat de meest kansrijke methode is, maar kan dus helaas nog niet uit ervaring spreken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hetzelfde voorgenomen, maar tot op heden nog niet uitgevoerd. Houd ons op de hoogte Testman...

Ik heb het scherm even open gemaakt, en aangezet en druk uitgeoefend op de flex die het paneel ingaat.

https://photos.app.goo.gl/FiPskh1RWSXYRLRp9

De strepen verdwijnen, alleen niet als ik druk op de contact punten, het lijkt dus niet op slecht contact maar op kabelbreuk

duck-tape does miracles...so do I
apkay

Golden Member

kijk eens goed naar die flex,er zit hoogst waarschijnlijk een chip (ic) in.
halverwege de flex kabel een klein zwart blokje?
zal daar de breuk zijn,komt helaas vaker voor

groeten van apkay.

Ja zit idd een blokje op, ik kan niet zeggen of het bij het blokje zit die breuk, een stukje rubber oid ertussen frotten krijg ik de strepen weg. Dan maar zo?‍??

duck-tape does miracles...so do I
maartenbakker

Golden Member

Druk heb je wel aan de printplaatzijde uitgeoefend? Ik neem aan van wel maar beter een keer teveel vragen dan een keer te weinig ;)

Haarscheurtje of los contact op de COF (chip) is inderdaad ook een mogelijkheid en dan zal het wel een kwestie van tijd zijn voordat het opnieuw misgaat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja ik heb daar druk op gezet ?

Nou ja, zal zeggen dat het tijd is voor een andere tv?

duck-tape does miracles...so do I

Heb evt nog een LG M4201C staan met goed scherm gratis af te halen

even a blind pig finds the mud sometimes.....