Op 3 april 2019 16:59:40 schreef Frederick E. Terman:
De zender op 1584 kHz is gewoon Antenne Domstad, en die zijn vergunning loopt tot september 2019. Blijkbaar wil Domstad hem niet verlengen. Begrijpelijk, want van hun eigen programmaplannen is ook niets terechtgekomen. Het is allemaal gewoon heel veel werk. Maar met AT heeft dat niet zoveel te maken.
Tot die tijd kan @TS van de zender van Domstad gebruikmaken, maar daarna niet meer. Vandaar het idee dan maar de 828 kHz vergunning af te stoffen.
Nee, speculatie zonder kennis van zaken.
We gebruiken nu de freq van Antenne Domstad, is een samenwerking.
Die vergunning loopt op 10 mei ten onrechte af, want AT wil de LPAM vergunningen niet verlengen, terwijl dat wel toekomstig beleid is. Niemand volgt dat, (ook de 2e Kamer niet, morgen onderwerp van debat)
Dus heb ik de 1584 als 1e keuze aangevraagd (zit daar al 20 jaar op) in een verdeling volgens Volgorde van Aanvraag. Deze was per e/mail en begon op een maandagmorgen om 9 uur. Belachelijk onhandige regeling en onredelijk, want wie heeft de snelste computer en internetverbinding etc, die wint. Dus ging iedereen tegelijk e/mailtjes met aanvragen versturen, ik ook maar, en was een paar seconden later met binnenkomst dan een gast uit Driebergen, die helaas en niet erg sportief de 1584 ook als 1e had aangevraagd. Die zit nu op 891.
Met flinke gevolgen
1) Ik kreeg de 5e keuze, de 828 )heb ik vergunning voor gehad maar was dan ook vervallen per 10 mei)
2' Huissen moet weg van 828, want te dichtbij Utrecht. Zij waren iets later met hun aanvraag. Moeten verhuizen naar 891.
3' Wereldstad Hoogvliet moet vermogen terugnemen, 3 dB, omdat ie ook te dicht bij mij zit.
Antenne Domstad heeft daar verder niets mee te maken, en daar is geen sprake van onwil of wat dan ook.
Dus dubbel genaaid 1 / Onnodige herverdeling, 2 . Partij die niet zn eigen frequentie aanvraagt maar denkt beter te worden met de mijne.
Welkom in de radio/omroep frequentie wereld, list bedrog onredelijkheid, ongelijkheid, Bureaucratisch, disproportioneel etc etc. Zoals gezegd, de 2e Kamer is er mee bezig.