Linear stuk help?

Hoe is het mogelijk, die typische manier van berichten schrijven zit gewoon in de familie! Zit in de genen blijkbaar. Nooit geweten dat dat kon. Of wacht, je zit de boel te fucken, jullie zijn gewoon 1 en dezelfde persoon. Check. :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

hahaha...het zit dus echt in de genen..lol
nee rob heeft echt geen dubbel acount
en als we samen op de lokale frequentie bezig zijn nou dan.....weetje het wel.
om een kort verhaal lekker lang te maken..

rob007

Yarr, Matey!

MAAR nu,
Even weer terug onnnn topic!?
Nu zijn die weerstanden wat ik er van kan maken 2Watt en ze zijn blauw in dat Linear,
Kunnen dat ook metaalfilm weerstanden zijn?
Ik neem aan dat ik met mijn kool weerstand niet fout zit, die van mij lijken op deze weerstanden:
http://www.elektrodump.nl/nl/vaste-weerstanden/1233-Koolweerstanden.ht…
maar is een 2Watt metaalfilmweerstand ook goed? (dit weet ik eerlijk gezegd niet! )

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?
Anoniem

Op 7 april 2019 19:05:30 schreef rob007:

En wat is er te min aan een CB-er, niks te min hoor! Half Nederland heeft zo’n kastje gehad dus ja…
Iedereen stinkt als ie gescheten heeft. ;-)

VrGr Rob.

Niks mis mee natuurlijk. Het was een uit de States overgewaaide hobby voor Jan modaal. Het grote probleem was dat in het land van herkomst niet zo dicht bevolkt was. Daar was het vooral een middel om in landelijke gebieden contact te houden.
Het probleem met CB in de lage landen heb je net zelf aangekaart.
Alsof je een toiletventilator in de gemene muur plaatst.
Jij schijt en de buur zit met de stank. :-)

Wat die weerstand betreft, ook niet draadgewonden weerstanden zijn vaak gespiraliseerd waardoor ze op kortegolf een extra impedantie veroorzaken.

Maar de oorzaak dat die doorbranden is al aangehaald.
De onbalans door een defecte helft van de eindversterker.

rob007

Yarr, Matey!

Hallo GD,

Och heel dat CB is uitgestorven dus waar praten we nog over,
Veel van die jongens zitten nu op 2 en 70 maar ook dat boeit niet!

MAAR de vraag blijft,
een metaalfim weerstand in plaats voor een Koolweerstand in geval van dit Linear kom ik daar goed mee weg?

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?

Ha rob007,

In eerste orde benadering geen probleem.
Je heb wel meer als 5 verschillende soorten metaalfilm weerstanden en zo ook met kool.
Het frequentie gebied is niet echt hoog vroeger noemde we dit de gelijkstroombanden ;)
Als dat een lichtblauwe is dan is het wel een goede tolerantie 1% tot 2% en voor rf goed bruikbaar maar koolfilm is ook prima.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.