Niet zo lieve moderators.

Dit topic is gesloten

Beste Sine,

Naar aanleiding van iemand die bij herhaling pleit om het aantal amateurfrequenties te vermeerderen en de overheid die net omgekeerd denkt, leek mij dit een zinvolle discussie.
Ik werd echter onmiddellijk door 4 personen afgesnauwd met de duidelijke boodschap: Bemoei je met je eigen zaken.
Nu weet ik wel dat amateurs een gesloten gemeenschap zijn en geen inmenging van buiten dulden, maar dit onderwerp spreekt blijkbaar toch wel meerdere leden aan gezien er een aantal zinnige reacties kwamen.

Ik vind het niet kunnen dat jij dan botweg het topic sluit. Ik ben nergens onbeschof geweest , noch heb ik me negatief uitgelaten.
Het lijkt wel alsof de amateurs een machtige sekte zijn die ondergronds invloed uitoefenen zoals de vrijmetselaars en bepaalde onderwerpen taboe maken.

Als dit zo zit, dan hoeft het voor mij niet meer.

YCKMA,

GD

Ik ook.
Moest wel even googelen waar YCKMA voor staat.
Weer wat geleerd.

Ja GD ik pleit er ook voor dat je blijft posten.

Ik moet zeggen dat ik de topic ook niet zo boeiend vind. Daarom ook geen reactie mijnerzijds.

Sommige reacties vind ik echter toch wel een beetje onvriendelijk en misschien zelfs ongepast. Ik vermoed dat daarom dit topic is gesloten en niet om wat GD te zeggen heeft.

Er zijn nu eenmaal mensen het radioamateurisme erg leuk vinden. En dan zijn er ook mensen die er tegen zijn en het willen afschaffen.

De discussie daarover is eindeloos en misschien te eindeloos voor een forum.

Ik vind het jammer als GD nooit meer post. Net zo jammer ik het vind als mijn hobby verboden gaat worden. Er wordt je als zo veel verboden in deze wereld.

GD, net zoals bijna iedereen hier, heb ik het met jou ook aan de stok gehad, maar toch heb ik liever dat je niet weggaat. :-)

Nihil est verum, quod non probatur primo.
HenkR

Golden Member

GD wij zijn het niet altijd eens maar ik zou het ook zonde vinden als je stopt. Vaak heb je best wel een punt.

Groet, Henk
maartenbakker

Golden Member

Het verbaasde me wel dat mensen zo fel reageerden in dat topic inderdaad en onterecht dat jij (of jij als enige) de schuld krijgt in de modingreep. Ik vond jouw startpost niet polariserend en ongebruikelijk ontendentieus dus misschien waren de felle reacties op de automatische piloot? :9 Of had ik per abuis mijn roze bril nog op toen ik het las? Ik ga die dan ook niet afzetten.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen op zo'n topic reageert, maar het is een zinnig topic. Althans ik ben geen amateur, heb niet zoveel met het traditionele amateurisme, maar vind de materie zonder meer interessant (interessant genoeg om wel ooit een licentie te willen behalen) en vooral ook hoe het verder te zetten in de toekomst. Zo zullen er meer over denken, en onder de traditionele amateurs zijn er sowieso genoeg die er belang bij hebben om hier over te denken.

Hoe dan ook zou ik het zonde vinden om je bijdragen te missen, ook in de gevallen dat ik het er niet mee eens ben of ze polariserend vind - dat is soms best een handige stijlfiguur om een punt te maken of om dichter tot een zo kloppend mogelijk beeld van een situatie te komen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Och jee,GD heeft weer een stuk rood vlees in de arena gegooid. ;-)
Ik hoop dat hij blijft anders ga ik hem nog missen.
En dat meen ik!

Whoopie,we're al gonna die: https://www.youtube.com/watch?v=dATyZBEeDJ4

Ik vind het topic van GD wel zinvol. Dat er behalve een technische kant nog andere aspecten zijn is ook geen probleem.

Van mij had de discussie nog wel even verder gemogen, maar om gd nou weer helemaal vrij te pleiten gaat ook wel weer ver:

Zo zweetvoet, hard op je klamme teentjes getrapt? Ik weet wel dat zendamateurs een gesloten gemeenschap vormen en geen enkele inmenging van buitenaf dulden, maar je buitengewoon heftige reactie heeft echt sectaire kantjes

Met zo'n houding wek je toch wel reacties op. En inhoudelijk slaat ook nog eens als een tang op een varken.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

GD zit nu waarschijnlijk te glunderen na al die mooie woordjes maar ik vraag mij af waarom iemand moet verkondigen dat hij hier niet meer wilt rondhangen, medelijden vragen..gelijk halen..of wat?

Als ik het soms beu ben laat ik CO wat aan de kant liggen maar ik voel mij ook soms als een verslaafde en zeg daarom nooit nooit.

Over dat artikel..je hebt altijd voor en tegenstanders, 't is politiek, de grootste groep actieve lobbyisten krijgen meestal waar ze om vragen.

De moderatoren doen het prima, perfectie bestaat niet, daarom ook dat CO, als forum, alleen maar blijft groeien.

LDmicro user.

Flipflop, Natuurlijk reageer ik als iemand me kortaf duidelijk maakt dat op dat onderwerp een taboe rust. Moest ik dan
excuseeralsjebliefdankuwel zeggen?

Ik stoor me vooral aan de reden die Sine opgeeft om het topic te sluiten.
Daarin zie ik nogmaals de boodschap van het radio-amateurgenootschap: wij zijn wij, en daar heb jij geen zaken mee.

Sine schreef: "Ah, weer een "GD stelt een vraag om een reactie uit te lokken" topic.
Pas."

Een topic starten met de bedoeling om géén reacties te krijgen zou pas stom zijn.(En kort) :-)

Misschien een aparte discussiegroep voor amateurs oprichten in de trand van de koffiecorner, die enkel toegankelijk is voor leden die een callsign kunnen voorleggen.

@MGP, ik stel noch de kwaliteiten van de mods noch die van CO in twijfel.
Zeker als je ziet dat DHZ en tuinforums die toch een veel breder publiek aanspreken op apegapen liggen. Als iemand daar een relevante vraag stelt krijgt ie 1,2 of zelfs helemaal geen antwoorden.

Tenzij ik een ban krijg wegens blasfemie van het amateurgenootschap ;-) zijn jullie nog niet van me verlost.

Op 6 april 2019 09:45:57 schreef grotedikken:
...jullie nog niet van me verlost.

Dat wist ik al voordat jij het besefte :)

[Bericht gewijzigd door MGP op 6 april 2019 10:09:39 (16%)]

LDmicro user.

Ik ben het volledig met Sine eens

Je start een moeilijk politiek emotioneel geladen topic met zo'n startpost dat ie alleen maar fungeert als een mep met een stok tegen een kooi
Dan ga je zitten genieten van de bagger die erachteraan komt
En nu word je teruggefloten en ga je ineens sneu beweren dat het je wel om politiek gaat

Had gewoon gevraagd of er interesse was om over te schakelen naar de mm zendband, was er niks gebeurd

Nu hier ook weer ga je de zendamateurs ophangen als sekte
Je roept toch ook niet in een stadion tijdens het WK dat voetbal niks toevoegd is en het maar afgeschaft moet worden, dan kom je net zo goed niet lopend buiten

GJ_

Moderator

Sodemieters, wat een deugniet die Sine :-)

Het bewuste topic heb ik niks mee, maar ik weet niet of het slotjeswaardig is. Daar heb ik me niet in verdiept. Dat ga ik ook niet doen, Sine heeft de sleutel, dus als het weer open moet zal hij het moeten heroverwegen.

Het zou wel jammer zijn als GD vertrekt. Hij is altijd goed voor wat sensatie in de tent. Vandaar dat het niet echt onverwacht is dat hij de TS is van een dergelijk topic. Hinten naar machtige sektes en zelfs geweld komen alleen van GD zelf, niet van de reacties van de overige CO'ers. Die zouden zo hier en daar vriendelijker mogen, maar de zware woorden worden toch echt door GD zelf in de ring gegooid.
De overweging "GD stelt een vraag om een reactie uit te lokken" lijkt me dus niet onterecht.

Ten slotte geloof ik niet in zijn hechte amateurgemeenschap. Dat is m.i. een grote groep zonderlingen die op zoldertjes boven stinkende soldeerdampen de meest wonderbaarlijke apparaten in elkaar zetten en daarmee nog enig contact met de buitenwereld hebben. Wat natuurlijk tot de meeste vreselijke ruzies via de ether kan leiden. Pas als iemand aan hun gezamenlijke hobby komt huilen ze allemaal dezelfde kant op.
(GJ_ duikt nu even onder)

Nou is het spannende wachten op het ontwaken van Sine begonnen. Wellicht dat hij dit topic nog even opent om GD aanvullende informatie over zijn beweegredenen toe te voegen. En misschien ook niet.
Prettig weekend allemaal, het word mooi weer dus tot maandag. :-)

Dit topic is gesloten