CV ventilator testen op 80 ~ 240 volt

Gewoon op de plank leggen, je hebt er nu een reserve voor als die andere stuk gaat.

Shiptronic

Overleden

Slagmoersleutel gebruiken (even langs de locale garage. en goed uitzoeken of er geen "linkse" draad op zit, dan ben je namelijk de boel alleen maar vaster aan het draaien.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pa3gws

Golden Member

Kan het zijn dat er linkse schroefdraad op zit?
Hmm ship was sneller. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Waaier (schoepenrad) tegenhouden en dan de moer los draaien? Of is dat wat je bedoelt met zilveren ding?

Dat had ik idd geprobeerd.

Op 11 april 2019 20:00:46 schreef Shiptronic:
Slagmoersleutel gebruiken (even langs de locale garage. en goed uitzoeken of er geen "linkse" draad op zit, dan ben je namelijk de boel alleen maar vaster aan het draaien.

Het lijkt idd wel linkse draad. Alsnog draait de as door in de waaier/schoepenrad.

Slagmoer zou wel moeten werken? Het is allemaal wel erg fragiel.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 11 april 2019 21:28:11 (59%)

vergeten

Golden Member

Op 11 april 2019 07:54:30 schreef Ex-fietser:
Het gasblok stond te ratelen.

Bekende klacht een paar condensatoren in de sturingsunit vervangen dan was het opgelost geweest.

Tweedehands zooi is namelijk waarschijnlijk net zo versleten als de onderdelen die er bij mij nu inzitten. Daar schiet je dus niets mee op en je hebt er veel werk aan.

Valt reuze mee, voor een kennis een andere tweedehandse gekocht op marktplaats, en die draait alweer een jaar, voor 25 euro.

Er is echt veel voor te zeggen om gewoon voor een nieuwe moderne ketel te gaan.

Dat is waar, maar je moet er wel budget voor hebben.

Ik heb nog wel even gekeken naar alternatieven als kolen/hout kachels, pelletkachels, enzo.

Nee dat is milieu vriendelijk :(

jorr~c, Ik zou gewoon op marktplaats zoeken en dat kan best wel eens succes opleveren.

Ik weet trouwens zo'n ventilator te koop die prima draait, ligt nu reserve te zijn.
Hij zit nog op het aluminium deksel gemonteerd dus je kan hem zo op je ketel plaatsen.
Dus zeg maar wat je ervoor wilt geven als je interesse hebt. (eventueel in een PM)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Zie ik op je tweede foto een asborgring in een groef in de as? Als je die hoefijzervormige ring eraf wipt, kun je dan de waaier met as er naar voren toe uittrekken?

Shiptronic

Overleden

Op 11 april 2019 20:42:22 schreef jorr~c:
Slagmoer zou wel moeten werken? Het is allemaal wel erg fragiel.

Daar mee maak je minder stuk dan wat je nu probeert .

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 11 april 2019 21:15:30 (32%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 11 april 2019 20:51:54 schreef vergeten:
[...]Bekende klacht een paar condensatoren in de sturingsunit vervangen dan was het opgelost geweest.

Klopt. Als je dat zelf niet kan dan via MP gereviseerd branderautomaat voor 58 euro werkt perfect.

Ik heb de ventilator van MP (€25,-) vandaag binnen gekregen en zojuist erop gezet, want de oude maakte nu zo'n herrie niet normaal. Het 2e handsje maakt klein beetje lager geluid maar lijkt het goed te doen.

Ik vraag me wel af of het touw wat als pakking gebruikt wordt in de rand van de deksel herbruikbaar is? (Zie foto)

Mocht deze na 2 a 3 dagen de brui eraan geven dan zal ik je PM sturen. ;)

jorr~c, Ik zou gewoon op marktplaats zoeken en dat kan best wel eens succes opleveren.

Ik weet trouwens zo'n ventilator te koop die prima draait, ligt nu reserve te zijn.
Dus zeg het maar wat je ervoor wilt geven als je interesse hebt. (eventueel in een PM)

.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op donderdag 11 april 2019 23:36:17 (98%)

zit sinds 2009 in de PV.