en niet bijster nauwkeurig op maar enkele amperés in een 400A bereik..
Dat is een feit maar dan nog als de meting 50% zou afwijken zou het nog steeds stromen die er niet horen te zijn.
Daarnaast zegt Ruud18 dat ie 6 µT veel vind, hetgeen niet klopt want 50µT is hartstikke normaal.
En als het nu eens om 6mT gaat en dat Ruud18 micro en milli door elkaar gehaalt heeft.
Die kracht is dan 50×10−6 × 10 × 10 = 5×10−3 N = 5 mN.
Dat heb je dan 5N of 0,5kG ook dat lijk me geen kracht was stalen buizen hevig doet trillen maar het zou net genoeg kunnen zijn.
De liftschacht stond non-stop als een enorme orgelpijp met een frequentie van ongeveer 7 Hz te galmen.
Voor mensen is dit onhoorbaar maar blijkbaar niet onwaarneembaar.
Het oor is niet het enige orgaan wat geluid waarneemt. De lage frequenties worden vooral opgemerkt door het lichaam en het zenuwstelsel zelf. Vandaar ook dat die lage frequenties zo schadelijk kunnen zijn want het systeem raakt erdoor ontregeld. Een 2de nadeel van lage frequenties is de grote afstand die kunnen overbruggen dat kan soms enkele kilometers zijn mits de bron daar genoeg energie voor heeft.
In Vlaardingen is een Vracht ferry dienst waarbij enkel de aanhanger van grote vrachtwagen naar Engeland gaan. In het begin bleven de diesel motoren van de scheven gewoon draaien om zo genoeg energie te hebben voor de verlichting aanboort. Ze netje grote geluidswallen geplaatst echter hielpen die niet tegen de lage grondtoon die de dieselmotoren genereren. Het gekke was dat mensen relatief dichtbij er geen last van hadden en wat verder weg weer wel. Na veel heen en weer gepraat en ook vanwege de stand overlast moeten de schepen nu de motoren uitzetten en gaan ze over op walstroom.