3,3 ampere stroom op aarde

mvdk

Golden Member

Op 14 april 2019 17:15:42 schreef rew:
Andere hints dat de metingen niet vertrouwd dienen te worden is dat deze gedaan zijn met "flexibele lussen".

Ik heb nou al twee keer een linkje naar een googel search gegeven.
Dat soort meetapparatuur bestaat, een meetlus die om een buis, of een heel dikke kabel gelegd kan worden. Als je die meetlus om een stroomvoerende kabel legt waar ook een amperetang omheen past, wijzen beide instrumenten nagenoeg hetzelfde aan. Dat is het probleem niet.
Ik weet ook niet wat deze mensen bezielt om met elektrische meetapparatuur aan stadsverwarmingsbuizen te gaan meten. Als je op de naam van die mevrouw uit dat youtube filmpje gaat zoeken, kom je bij sites terecht over elektrosmog enzo verder.

die meters bestaan zeker, op t werk zijn er 2 van. die lussen heb je nodig als je wilt meten in 1000A kasten waar je om rails heen moet om te meten. de lus kan gewoon open, net als een amperetang dat kan..

echter zijn die lussen doorgaans voor hoge stromen gemaakt, en niet bijster nauwkeurig op maar enkele amperés in een 400A bereik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mvdk

Golden Member

en niet bijster nauwkeurig

Weet ik. Je moet vooral opletten dat er geen rommel tussen je "slotje" komt. Als je em gebruikt om een vrijgegraven ondergrondse kabel te selecteren is dat ook een aandachtspuntje.
In dit geval gaat 't niet om een nauwkeurige meting, ik bedoel, er hoeft niet op te worden afgerekend. 8)7

benleentje

Golden Member

en niet bijster nauwkeurig op maar enkele amperés in een 400A bereik..

Dat is een feit maar dan nog als de meting 50% zou afwijken zou het nog steeds stromen die er niet horen te zijn.

Daarnaast zegt Ruud18 dat ie 6 µT veel vind, hetgeen niet klopt want 50µT is hartstikke normaal.

En als het nu eens om 6mT gaat en dat Ruud18 micro en milli door elkaar gehaalt heeft.

Die kracht is dan 50×10−6 × 10 × 10 = 5×10−3 N = 5 mN.

Dat heb je dan 5N of 0,5kG ook dat lijk me geen kracht was stalen buizen hevig doet trillen maar het zou net genoeg kunnen zijn.

De liftschacht stond non-stop als een enorme orgelpijp met een frequentie van ongeveer 7 Hz te galmen.
Voor mensen is dit onhoorbaar maar blijkbaar niet onwaarneembaar.

Het oor is niet het enige orgaan wat geluid waarneemt. De lage frequenties worden vooral opgemerkt door het lichaam en het zenuwstelsel zelf. Vandaar ook dat die lage frequenties zo schadelijk kunnen zijn want het systeem raakt erdoor ontregeld. Een 2de nadeel van lage frequenties is de grote afstand die kunnen overbruggen dat kan soms enkele kilometers zijn mits de bron daar genoeg energie voor heeft.

In Vlaardingen is een Vracht ferry dienst waarbij enkel de aanhanger van grote vrachtwagen naar Engeland gaan. In het begin bleven de diesel motoren van de scheven gewoon draaien om zo genoeg energie te hebben voor de verlichting aanboort. Ze netje grote geluidswallen geplaatst echter hielpen die niet tegen de lage grondtoon die de dieselmotoren genereren. Het gekke was dat mensen relatief dichtbij er geen last van hadden en wat verder weg weer wel. Na veel heen en weer gepraat en ook vanwege de stand overlast moeten de schepen nu de motoren uitzetten en gaan ze over op walstroom.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 14 april 2019 18:58:39 schreef benleentje:
[...]Dat heb je dan 5N of 0,5kG. [...]

Nee, dat klopt niet. Mijn berekening gebruikt de stroom, de lengte en het aardmagnetisch veld.
Als je op dezelfde 10 meter uit mijn voorbeeld een kracht van 5 N wilt maken ipv. 5 mN, moet er dus geen 10 maar 10 000 ampère doorheen lopen.
Dat zou je ook op andere manieren merken. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Het oor is niet het enige orgaan wat geluid waarneemt.

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat mensen sommige dingen op een andere manier waarnemen dan met het oor. En dat laagfrequente geluiden ver kunnen dragen is ook al lang bekent.

Olifanten en walvissen schijnen ook op deze manier over zeer grote afstanden te kunnen communiceren. Ze kunnen ook behoorlijk in de war raken door andere vaak door mensen voortgebrachte stoorgeluiden zoals de al genoemde scheepsdieselmotoren. Het soms stranden van walvissen kan er iets mee te maken hebben. Voordat de mens kwam met alle herrie in kabaal werden dergelijke stoorgeluiden waarschijnlijk alleen maar gemaakt door grond en aardverschuivingen, stormen e.d.. De mens verstoort zonder dat hij het weet omdat hij het zelf niet horen kan waarschijnlijk erg veel.