Harmen Kardon AVR 142

Goede middag

Heb een probleem met mn versterker waar ik niet helemaal precies weet waar te zoeken, hoop dat jullie me misschien advies kunnen geven.
Heb versterker die bij het inschakelen PROTECT aangeeft.
Heb de volgende dingen geconstateerd; kanaal voor/van sub ruist iets
Kanaal links front ruist ook iets.
Als de versterker warm is of ik verwarm hem met een fohn dan is er geen probleem en werkt de versterker super.
Maar de ruis blijft wel als de versterker aan staat en warm is.
Heb de elco s bekeken en er staat er geen 1 bol
Heb de eindtrap zover doorgemeten maar daar kan ik eigenlijk geen rare dingen vinden.
Ben redelijk onderboud kwa electro hierbij ben ik toch wel aangewezen op een beetje hulp.
Kan natuurlijk de versterker wegbrengen maar wil dit eigenlijk zelf oplossen en hiervan iets op te steken.
Heb you tube al afgesnuffeld en hierdoor ook de eindtrap een stuk kunnen nameten.
Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

groet frank prins

Heb ook ervaring met herstellen maar daarmee los je niet in 'n oogwenk dergelijke fouten op. Moet je het toestel door een door kennen zoals de ontwerpers en dan nog.
'n Gok, als je die extern opwarmt heeft het invloed.
Kan op 'n slechte soldeer of connector wijzigen.

Her en der eens goed doorsolderen en connectors nazien.

Had 'n Onkyo integra versterker met servo terugkoppeling. De servo stuurde de slechte solduren bij. Ik ontdekte dit pas toen ik de vervorming mat die in één kanaal veel te hoog was. En die had veel slechte solduren vooral in het midden van de print waar ie het minst geventileerd was; de solduren waren op zicht 'bros'.

koud een probleem en warm niet, lijkt op gare elco's. kwestie van uitvlooien welke elco'want de kans is groot dat het een kleine elco is. je kunt dat uitvlooien met een fohn en een busje freeze spray, of iets uit je bus ( aan je nick te zien ) wat ook koud wordt als je het laat lopen, GEEN ontvlambaar gas!..

waar rook was, werkt nu iets niet meer