KM teller electrische fiets wijkt af

Op 16 april 2019 11:15:05 schreef maartenbakker:
En misschien merk en type van de set???

Daar heeft Ship al naar gevraagd en in drie posts van de TS in 16 uur geen antwoord op gehad. Jij bent optimist in deze. :-)

[Bericht gewijzigd door rew op 16 april 2019 11:24:28 (37%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

staat hij niet op mijlen in plaats van km

ton61
maartenbakker

Golden Member

Dat is al gesuggereerd. De TS meldt een factor 2 in plaats van 1,6 dus dat zou in principe niet het geval moeten zijn. Ook de wielmaatinstelling is daardoor minder waarschijnlijk.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 16 april 2019 12:24:58 (21%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 16 april 2019 09:39:10 schreef Shiptronic:
[...]

Ik geef het op :(

Misschien is je vraagstelling verkeerd?
Het antwoord staat boven je vraag!

Op 16 april 2019 09:42:14 schreef MGP:
[...]
Daarvoor moet je weten welk type het is, er bestaan veel soorten met verschillende uitgangen, analoge, open collector enz.
Ik heb er hier 3 verschillende liggen, zonder te weten welk type is dat heel moeilijk.

edit: en als je foutmelding krijgt als je die afkoppelt dan werk die volgens mij nog prima.

Als ik de 5 polige stekker die van de motor komt er af trek dan krijg ik een 03 melding.
Dat zijn neem ik aan de 3 hallsensors en de plus de min.
Ik weet niet wat hij doet als ik 1 van de hallsensor er af haal.

Op 16 april 2019 11:24:06 schreef rew:
[...]
Daar heeft Ship al naar gevraagd en in drie posts van de TS in 16 uur geen antwoord op gehad. Jij bent optimist in deze. :-)

Ik zal later even wat foto's nemen aangezien ik niet thuis ben.

Hier wat foto's van de fiets.
2e foto is de 5 polige stekker waar ik over had.
Het is de 48 volt 1000 watt versie.

Hensz

Golden Member

Op 15 april 2019 15:22:29 schreef lanting73: Dan dan zou ik ongeveer bij 12 mijl 18 km per uur rijden maar ik rij dan wel 24 op de navigatie dus dat is het ook niet.

12 mijl = 19,2km/u en 24 km/u is 15 mijl/u. Ik vind het zó dicht bij jou waarden, dat je ook even moet bedenken dat je navigatie ook niet oneindig nauwkeurig is, zeker niet bij lage snelheden.

Don't Panic!

Op 16 april 2019 13:34:16 schreef Hensz:
[...]
12 mijl = 19,2km/u en 24 km/u is 15 mijl/u. Ik vind het zó dicht bij jou waarden, dat je ook even moet bedenken dat je navigatie ook niet oneindig nauwkeurig is, zeker niet bij lage snelheden.

Dat sloeg op als de fiets miss op M/h stond maar hij staat gewoon op km/h.

Nog maals als ik op de teller 12 km/h rij dan rij ik op de navigatie rond de 24 km/h.
Rij ik 15 rij geeft de navigatie ongeveer 30 aan.
De teller geeft dus factor 2 minder aan.

maartenbakker

Golden Member

Op 16 april 2019 12:25:37 schreef lanting73:
[...]

Misschien is je vraagstelling verkeerd?
Het antwoord staat boven je vraag!

Lekker vaag antwoord. Succesvol problemen presenteren is al de helft van de reparatie. Je zou bijvoorbeeld kunnen aangeven welk antwoord op welke vraag, geheid dat een van jullie een andere vraag in gedachten had bij deze verwijzing.

Verder mis ik merk en type nog steeds, of kijk ik er ook overheen?

Klopt het dat er buiten die in de naaf, nergens losse sensoren opzitten?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 16 april 2019 14:05:18 (16%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hensz

Golden Member

Op 16 april 2019 13:47:50 schreef lanting73:
[...]
Dat sloeg op als de fiets miss op M/h stond maar hij staat gewoon op km/h.

Dat is jou conclusie, je hebt nog niet gekeken of dat werkelijk zo was. Samen met een wieldiameter die niet helemaal goed is en een afwijkende navigatie kun je zonder problemen jou afwijking krijgen.
Dat moet je eerst uitsluiten.
Kortom: KIJK of je snelheid niet stiekum tóch op mijl/u staat én wat voor banden je erop hebt en waarop je wieldiameter staat. Met die laatste worden ook regelmatig fouten gemaakt.

Don't Panic!

Op 16 april 2019 14:02:02 schreef maartenbakker:
[...]
Lekker vaag antwoord. Succesvol problemen presenteren is al de helft van de reparatie. Je zou bijvoorbeeld kunnen aangeven welk antwoord op welke vraag, geheid dat een van jullie een andere vraag in gedachten had bij deze verwijzing.

Verder mis ik merk en type nog steeds, of kijk ik er ook overheen?

Klopt het dat er buiten die in de naaf, nergens losse sensoren opzitten?

Als je een paar antwoorden na boven gaat zie je foto's met type ed?

Klopt
Alleen bij de trapas zit nog 1 voor de trap ondersteuning.

Op 16 april 2019 14:10:23 schreef Hensz:
[...]
Dat is jou conclusie, je hebt nog niet gekeken of dat werkelijk zo was. Samen met een wieldiameter die niet helemaal goed is en een afwijkende navigatie kun je zonder problemen jou afwijking krijgen.
Dat moet je eerst uitsluiten.
Kortom: KIJK of je snelheid niet stiekum tóch op mijl/u staat én wat voor banden je erop hebt en waarop je wieldiameter staat. Met die laatste worden ook regelmatig fouten gemaakt.

Blijkbaar heb je niet alles gelezen want dat heb ik allemaal al na gekeken.?

Voor de duidelijkheid

Teller heeft altijd goed gewerkt tot aan deze week.
Instellingen staan allemaal goed
Dus daar is niks aan veranderd.
Geeft nu bijna een factor 2 minder aan als bij snelheid.

wieldiameter zo zetten dat het wel klopt?

Shiptronic

Golden Member

Vraag:

Op 15 april 2019 17:13:23 schreef Shiptronic:
Eerst eens iets doen dat de fiets niet om blijft vallen ? : https://www.circuitsonline.net/forum/view/144166;)

Maar over welk merk, type, bouwjaar elektrische fiets gaat het hier?

Antwoord:

Op 15 april 2019 16:41:27 schreef lanting73:
[...]

Zitten na mijn weten 3 op
Voor elke fase 1.
Zitten niet in het wiel maar in de motor.
Weet ook niet als hallsensors verantwoordelijk zijn voor de kmteller maar leek mij het logische
Het wiel loopt ook nog soepel en geen rare bij geluiden dus een magneet los lijkt mij het niet.

Als je met dit soort reacties nog hulp denkt te krijgen :

Op 16 april 2019 14:30:59 schreef lanting73:
[...]

Als je een paar antwoorden na boven gaat zie je foto's met type ed?

Klopt
Alleen bij de trapas zit nog 1 voor de trap ondersteuning.

* Shiptronic kruipt terug in zijn ei.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hensz

Golden Member

Op 16 april 2019 14:33:01 schreef lanting73: Blijkbaar heb je niet alles gelezen want dat heb ik allemaal al na gekeken.?

Ik heb nog geen bandenmaat voorbij zien komen en ook niet waar je hem op heb ingesteld. Lees je de vragen wel?
Het is kennelijk erg moeilijk een duidelijk antwoord te geven.

Ik denk dat ik me maar bij Ship aansluit.

Don't Panic!
maartenbakker

Golden Member

Bandenmaat leek me minder waarschijnlijk maar als die op een factor 2 kleinere omtrek staat dan is dat een wielmaat van ruwweg 67% van de juiste dus het kan wel als het ding ook voor scooters e.d. geschikt is.

Op 16 april 2019 11:24:06 schreef rew:
[...]
Daar heeft Ship al naar gevraagd en in drie posts van de TS in 16 uur geen antwoord op gehad. Jij bent optimist in deze. :-)

Het gaat kennelijk om een of andere variant van de Mxus XF40 (er zijn er meer, om welke het gaat heb ik niet geprobeerd te achterhalen). Geannoteerd vanaf een van de foto's.

Zoeken levert op dat je waarschijnlijk het aantal polen (pulsen per omwenteling) voor de speed sensor kunt instellen. Hoe, weet ik niet want de pagina waar dat misschien staat wil niet laden. Opzich zou het kunnen dat de sensor in orde is maar de instelling van het aantal polen is omgevallen. In elk geval de moeite van het onderzoeken waard.

Google-redirect naar die site: https://www.google.nl/url?url=https://endless-sphere.com/for...hMYDqNWQsw

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 16 april 2019 18:39:38 schreef maartenbakker:
[...]
Het gaat kennelijk om een of andere variant van de Mxus XF40 (er zijn er meer, om welke het gaat heb ik niet geprobeerd te achterhalen). Geannoteerd vanaf een van de foto's.

Zoeken levert op dat je waarschijnlijk het aantal polen (pulsen per omwenteling) voor de speed sensor kunt instellen. Hoe, weet ik niet want de pagina waar dat misschien staat wil niet laden. Opzich zou het kunnen dat de sensor in orde is maar de instelling van het aantal polen is omgevallen. In elk geval de moeite van het onderzoeken waard.

Google-redirect naar die site: https://www.google.nl/url?url=https://endless-sphere.com/for...hMYDqNWQsw

Dat is volgens mij in te stellen in het display aangezien je via bepaalde knoppen combi in te drukken dieper in het menu kan komen om specifieke dingen te kunnen instellen als aantal magneten trap ondersteuning, aan en uit zetten duim gas ed.
Ik zal eens kijken als ik daar wat moet aanpassen weer.
Bedankt voor de tip.

Hensz

Golden Member

Op 16 april 2019 18:39:38 schreef maartenbakker:
Bandenmaat leek me minder waarschijnlijk maar als die op een factor 2 kleinere omtrek staat dan is dat een wielmaat van ruwweg 67% van de juiste dus het kan wel als het ding ook voor scooters e.d. geschikt is.

Dat kan zelfs ook nog, idd.
Ik wilde achterhalen of misschien een combinatie van fouten de oorzaak kon zijn. Bijv. afstand in mijlen en 28" banden ingesteld terwijl het 26" zijn. Samen geeft dat voldoende afwijking. Maar: it's not to be! :-S

Don't Panic!

Ik heb wat gevonden bij instellingen over impulsen
Ik ga daar later eens na kijken als die instelling nog goed staat.

Nee dat blijkt het ook niet je zijn.

Nu had ik al een keer de waardes op geschreven bij alles zo dat ik alles weer terug kan zetten zoals ik hem kreeg, blijkt dat bij P1 motor characteristic parameter setting mode (een hele mond vol ?)
De waarde op 87 stond zoals op het voorbeeld maar dat hij toen ik alles had op geschreven in geval dat, de waarde op 46 moet staan.
Na deze weer terug gezet te hebben geeft hij weer de juiste snelheid aan zoals ik nu zie?.
Zal hem later nog eens langer proberen maar ziet er goed uit.

Als ik het verschil tussen de getallen zie, 87 en 46, dan zit er dus ook bijna een factor 2 verschil in.
Gelijk aan de bijna halve teller snelheid wat hij aan gaf.
Aangezien de instelling ook te maken heeft met het aantal magneten was het ook logisch dat de teller te veel aan gaf met het dubbele aantal magneten ingesteld.
Blijf het raar vinden dat die instelling is veranderd en vraag mij af of het ook echt komt door het vallen.
IK vermoed dat het een andere reden is.
Aangezien ik vorige week ook de accu zo leeg had dat hij alle stroom afkapte na de controller en display lijkt mij dat meer de boosdoener, al hoe wel ik dat wel vaker heb gehad zonder deze problemen.
We gaan het zien

Hallo allen,

Alles werkt weer goed dus iedereen bedankt voor de reacties!