TDA7293 clip detector

Ik heb bezig met een 4 kanaal versterker board die ik nog had liggen met 4 TDA7293 chips.

Heeft er iemand wel eens een goede clip detector gemaakt met gebruik van pin 5 van het IC? Dit is de clip detector volgens het data sheet maar er staat geen schema of verdere uitleg in.

Nuja, er staat wel iets.

Volgens mij is het enkel niet correct, het is een OC naar GND, niet naar -Vs.
Ik heb er ooit in een prototype een ledje aan gehangen en dat werkte, maar mogelijk ging ik daar wel buiten de ontbrekende stroom specificatie ;)

Het is een FET die naar ground een duty cycle signaal uitstuurt bij clipping. Misschien voor een ander logic.

Ik zag een leuk schema met een 555 timer via google, denk dat ik die eens ga proberen.

Dit is het schema:

https://imagizer.imageshack.com/img924/5503/wuc3Ag.gif

Simpele timer die op de pulsen een Led laat branden

[Bericht gewijzigd door nijhuisr op 18 april 2019 18:46:47 (18%)]

Ha nijhuisr,

Dat is een mooie simpele oplossing alleen zo weet je niet hoeveel vervorming je heb :o
De uitgang van de detector V5 is een PWM signaal welke varieert met de vervorming.
Wat je eigenlijk zou willen is een led bar aansturen van groen= geen vervorming via oranje naar rood= te veel vervorming.
Je zal een PWM naar spanning of stroom omzetter moeten gebruiken.
Als je met een scope kijk dan kan je zien wat het doet dat weet ik niet maar bijvoorbeeld 1% = 10% puls duur verhouding en 4% = 40% pulsduur verhouding.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hi electron920.

Dat klopt idd.

Ik wil alleen geen vervorming indicatie maar een simpele clip indicatie.

Het is een soort PA versterker voor kleine ruimtes, ik wil kunnen zien wanneer de max is bereikt. Of het ledje nu af en toe knippert of aan blijft is voor mij genoeg info, zoals de meeste PA versterkers hebben, ik kan met deze info genoeg.

Ik zou anders 4 VU meters nodig hebben om te kunnen kijken naar de maximale output.

Het is voor simpel DJ gebruik voor huis gebruik, dus geen grote vermogens nodig, wil alleen niet in de clip draaien.