electronica winkel gekocht

Dit topic is gesloten

Hallo Moderators
Ik ben al een aantal jaartjes lid van circuits online.
Tot nu toe actief geweest op het forum (zowel plaatsen als reageren)
Nu heb ik van een engelsman een complete electronica werkplaats opgekocht.
Dit ben ik allemaal op ebay aan het plaatsen.
Ik ben dus geen bedrijf en plaats alles ver onder de handels prijzen.
Mag ik daar op dit forum reclame voor maken?
is toch iedereen bij gebaad, goedkope electronica.
en onder welke rubriek zou dat dan moeten?
Met vriendelijke groet
Frank

Componenten te koop uit gestopte electronica werkplaats
Lambiek

Special Member

Ga je die winkel runnen of leeg verkopen? Fout gelezen, leeg verkopen dus.

Misschien bij vraag en aanbod?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Alles staat nu bij mij thuis en leegverkopen dus.
ik ben particulier

Voorbeeld

10 Paar TIP31C / TIP32C Transistor PNP NPN 20 stuks dus
8,99 euro
Ik ga ze niet per stuk verkopen want dat kost mij veel te veel tijd voor wat het opleverd.
Groeten
Frank

Die zijn 30 cent per stuk bij Reichelt...

Op 19 april 2019 12:31:42 schreef Zonnepaneeltje:
Die zijn 30 cent per stuk bij Reichelt...

Ik heb ze gezien :-)
Er zijn ook kwaliteits verschillen!
Alles wat ik heb kan je ook nog veel goedkoper bij Aliexpress kopen,
MAAR kwaliteit?? en lang wachten.
Ik heb Motorola, Toshiba, Sanyo, Hitachi, Mitsubishi, NEC, Onsemi etc.

bprosman

Golden Member

Reichelt is geen AliExpress ;)
Maar ben benieuwd.
Ik zou overigens de Homepage in je profiel aanpassen. De suggestie zou gewekt kunnen worden dat daar info te vinden is hierover.

[Bericht gewijzigd door bprosman op 19 april 2019 13:09:13 (33%)]

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

OnSemi voor minder dan 20ct bij de grote jongens.

Ik hoop dat je zelf minder dan 5ct/stuk hebt betaald, anders is dit een minder leuke 'hobby' geworden. Maar op zich is pakketjes van 20 of 50 met complementaire paartjes een goede manier voor de hobbyist :)

Verder zou ik de advertentie in de advertentie sectie van deze site zetten.

Ah, ik hoopte even dat de voorraad van EOO gered was.

maartenbakker

Golden Member

Op 19 april 2019 12:41:27 schreef Francisco:
[...]

Ik heb ze gezien :-)
Er zijn ook kwaliteits verschillen!
MAAR kwaliteit?? en lang wachten.
Ik heb Motorola, Toshiba, Sanyo, Hitachi, Mitsubishi, NEC, Onsemi etc.

Reichelt verkoopt ook merktorren. 8,99 voor 20 stuks "13 in een dozijn" powertorren is niet realistisch, ongeacht het merk. Als het zeldzamere types zijn (Japanse die vaak vervalst worden enzo) is het een ander verhaal. Componenten verkopen is een kwestie van geduld en de juiste prijzen kiezen. Als er "audiofiele" spullen en andere materialen met hogere stuksprijzen tussenzitten kun je daar je geld mee terughalen. De wat zeldzamere types zorgen voor je boterham met boter, de "13 in een dozijn" types voor het beleg.

Een linkje naar ebay mag in je signature als ik de regels hier goed begrepen heb. Actief spammen mag niet. Een keertje langs je neus weg noemen als je ook andere zinnige berichten post misschien nog wel.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Een hele hoop componenten kopen waar je in feite zelf niks mee bent zou ik de dag van vandaag niet meer kopen, die geraak je niet meer aan de straatstenen kwijt.

Misschien kun je nog enkele beginnerspakketjes samenstellen maar dat zal het zowat zijn want als je geen blijvende reclame maakt ben je morgen terug vergeten.
Het grootste probleem zijn de verzend/verpakkingskosten en daar hebben de Chinezen het monopoly van.

LDmicro user.
eross

Golden Member

Prijs is veel te hoog.
tip31/32c bij TME per 10 st 0.202 euro. 10 koppeltjes 4.04 euro. Merk produkten van ST microelectronics.

maartenbakker

Golden Member

@MGP: Het argument dat voor Reichelt niet opgaat, gaat voor Chinezen wel op: een reëele kans kans dat je valse componenten krijgt.

Dingen aan de straatstenen niet kwijtraken is altijd mogelijk. Toch moet je het van een breed assortiment en de aantallen hebben om aan dit soort dingen wat te verdienen. Een magazijn dat niet teveel huur kost, is noodzakelijk. Een reputatie dat je veel hebt (zoals Display in Haarlem, voormalig Eurosound) helpt ook bij de verkopen.

Verder is ebay natuurlijk wel een vak apart omdat je een vrij groot bereik hebt. Als je dat goed uitbuit en je ook naar het buitenland verstuurt, kom je een heel eind denk ik.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Laat ons eens eerlijk zijn, als je binnen 8 maanden iets nodig hebt om iets te herstellen ga je dan terugdenken aan dit topic of ga je gaan kijken bij Reichelt en andere winkels?
Zoals ik al zei, zonder gedegen reclame en of webwinkel wordt je vergeten en loont het wel de moeite?
En de grootverbruikers hebben facturen nodig!

LDmicro user.
Shiptronic

Golden Member

Doe mij maar 2x schildpad , met oestersaus :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Kan je niet een eigen site opzetten met de informatie er op? Mijn eravring met dit soort dingen op marktplaats.nl is dat de advertenties verlopen of te ver onderaan de lijst verschijnen voordat iemand ze gezien heeft. Ik denk dat je beter uit bent door een beperkt aantal advertenties (zoals ook hier) elke paar weken te verversen en te verwijzen naar de website zodat snuffelaars daar dan verder op kunnen zoeken.

GJ_

Moderator

Ik doe er even een slotje op tot er overleg is geweest. De "lieve moderators" sectie is niet echt de plek voor uitgebreide discussie.

Dit topic is gesloten