PIC12F1571 - Sleep - Wake up

Ik heb een PIC12F1571 en deze wil ik sleep zetten met een SMD push button. Met dezelfde button wil ik deze ook weer Wake up(en).

Moet deze switch op de MCLR poort komen? Of kan elke poort gebruikt worden?

Aangezien deze PIC gevoed gaat worden met een CR2032 weet ik nog niet of ik deze button optie ga gebruiken omdat ik bang ben voor het stroomverbruik in Sleep Mode.

Wellicht dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen.

Het kan dus ook zijn dat ik voor een SPDT Slide switch ga in de power line. Alleen is dit geen mooie optie.

I love it when a plan comes together !
Arco

Special Member

Iedere input kun je gebruiken.
(ook RA3/MCLR, zolang je de MCLR functionaliteit tenminste hebt gedisabled in de config: CONFIG1 bit 6 = 0)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt Arco. Weet jij ook hoe het zit met het stroomverbruik in sleep mode?

I love it when a plan comes together !
Arco

Special Member

Dat hangt af van hoe alle peripherals zijn geconfigureerd, de klokfrequentie, en wat voor belasting er aan de i/o pinnen hangt.
Bij 'Electrical Specifications' staan pagina's vol met gegevens wat alles gebruikt...
Als je alle peripherals/outputs/pullups uitzet voor de sleep, kun je onder de 50nA komen, bij 1.8v Vcc zelfs 20nA...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Thanks Arco.

Klein vraagje nog :-)

In de datasheet van deze PIC12F1571 staat op bladzijde 244 staat het ICSP connection diagram met rechtstreekse verbindingen.

Normaal maak ik altijd gebruik van dit schema:

Door ruimte gebruik (zelfs bij 0805) zou ik het liefst de twee weerstanden en de condensator niet willen gebruiken maar gewoon rechtstreeks de PicKit op de chip.

Kan dit? of toch beter van niet ?

I love it when a plan comes together !
Arco

Special Member

Of de twee weerstanden nodig zijn hangt af van wat er nog meer aan die pinnen hangt.
Als het inputs zijn, of outputs met belasting hoger als 1k dan kun je ze weglaten (ik gebruik ze zelf nooit)
Zelfde geldt voor de MCLR pin. (behalve als 'ie als MCLR is gedefinieerd, dan moeten de 0.1u en 10k er absoluut aan)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Deze chip doet niets anders dan een RGB Led (5mm) laten knipperen met een
bepaald patroon. (RA0, RA1 en RA2)

Deze configuratie moet "minimaal 5 jaar" (zo lang mogelijk dus) blijven draaien op een A merk CR2032.

I love it when a plan comes together !