Sony EVS9000E problemen

Hallo,

Ik heb een aantal Sony Hi8 spelers EVS-9000E deze geven allen slecht beeld, reinigen van de koppen heeft geen effect gehad, ik vermoed dat ze een goed afgeregeld moeten worden met een scope. Heeft iemand hier ervaring mee en wilt iemand hiermee helpen / deze spelers voor me repareren (uiteraard tegen betaling)?

Dat wordt miniatuurelcotjes wisselen, zelfde ellende als met de minidisc recorders uit die periode en dan weten er velen al wel waarover ik het heb.

Deze machines zitten vol met een serie elcotjes die berucht is om lekkages. Ik heb er 3 met pijn en moeite de laatste jaren werkend gekregen, gaat wel heel veel tijd in zitten. Zo simpel als opnieuw afregelen is het niet en daarbij heb je om deze recorders goed af te regelen een goede referentietape nodig (zie er tegenwoordig maar eens een te vinden) en moet dus ook eerst de electronica op orde zijn.

Een Sony EV-C500 is een betrouwbaardere optie. Of de duurdere professionele uitvoering Sony EVO-9850.

idd, de bekende ellende met die sanyo smd elco's. met geluk alleen slecht, want die dingen kunnen ook lekken en de halve print opvreten. en denk niet dat er maar 15 slecht zijn, want er zitten er veeel in..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Ah zijn die van Sanyo... Vandaar dat ze met OSCON zijn gekomen als opvolger, ze kregen de gewone niet onder de knie :P

Ik had altijd een vaag vermoeden dat ze van Elna waren, daar gingen de gewone elco's best wel vaak van lek.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

...maar om nu vier van deze spelers weg te gooien lijkt me ook wat zonde eigenlijk

Dan moet je er wat tijd, geld en moeite in steken, heb je ervaring met de reparatie van dit soort apparatuur?

Als je ze als investering hebt gekocht om door te verkopen omdat de ebay prijzen door het dak gaan en je kunt ze niet zelf herstellen dan moet je je wel opmaken voor flinke kosten en iemand vinden die het kan en wil (een service centrum doet het in elk geval niet meer en veel winst ga je er niet op maken). Gemiddeld ben je wel een paar uur per speler bezig als het tenminste mee zit en er geen schade is ontstaan door de lekkende elco's.

Weggooien hoeft sowieso niet je kunt ze altijd nog voor een lagere prijs als onderdelendonor verkopen zodat anderen wellicht nog iets aan de onderdelen hebben. Of wellicht aan iemand die er zelf wel heil in ziet om ze te herstellen.

Ik ben hier zelf niet handig genoeg voor om ze te repareren. Wellicht kunnen er meerdere oorzaken zijn en zijn het niet perse de condensatoren?

Ik heb ze niet als investering gekocht, twee zijn na korte tijd problemen gaan geven en twee andere zijn ooit (los van elkaar) als zijnde werkend gekocht, maar deze geven ook problemen.

Iemand hier op het forum die er een uitdaging in ziet?