Kymco scooter vonkt af en toe

Dat hij het soms wel doet duit op een;
Een zwakke accu.
Een slechte massa of stekkerverbinding.
Een haperend contactslot en indien aanwezig een los zittende zekering.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Bedankt voor het meedenken. Het probleem is opgelost met een nieuwe bobine. Scooter start echter nog niet maar dit heeft te maken met een timing probleem.

Bedankt allemaal!

apkay

Golden Member

timing probleem?
de pickup spoel zit op een vast punt.
op het vliegwiel zit een nok.(voor de pickup).
denk dat je spie kapot is of mist.
dat verklaart ook het vonk probleem,(lijkt mij).

groeten van apkay.

De vonk is weer okay na het vervangen van de bougie. Ik heb echter de cilinder vervangen en vermoed dat ik er een paar tandjes naast zat met het terug erop leggen van de nokkenas.

Hoi,

3 zaken zijn van belang voor het starten va nje scooter.
Benzine - compressie - vonk

Als je geen vonk het of af en toe zul je in de richting van je ontsteking / cdi / bougie dienen te zoeken.

Als je de bougie er uit haalt en deze in de bougiedop terug steekt en tegen het blok aanlegt vonk die welke kleur. Een kleur anders dan blauw is onjuist.

Verder is de elektroden afstand van je bougie van belang als deze te grote is dan komt je vonk te laat met als gevolg onregelmatige verbranding. Deze dient te zijn voor een Kymco 0.6 - 0.7 mm

Welke bougie zit erin? de standaard dient CR7HSA te zijn. De 7 is de warmtegraad van de bougie.

Bij geen of af en toe een vonk kan het zijn dat je cdi een storing geeft. Hierin zitten weerstanden gesmolten die kunnen zorgen voor problemen. Wissel hem uit en kontroleer opnieuw.
Als je je cilinder eraf haald en je nokkenas niet goed terug legd (markering - of in / Ex) is je tijdstip te laat of te vroeg)
Verder is van belang om je kleppen te controleren als hij koud is afstand in 0.05 uit 0.10 c.q. 0.06 / 0.08 Dit is omschreven in je instructieboekje

grt

[Bericht gewijzigd door ikweethetniet op zondag 26 mei 2019 15:23:39 (14%)