Werking signaalverdubbelingsmoduul

Hallo

Ik ben al een tijdje bezig met een project waarvoor ik sensor signalen moet verdubbelen. Ik gebruik hiervoor een signaal verdubbelingsmoduul (zie foto) ik weet niet hoe dit type noemt :/ . Ik heb ook nog een ander type online gevonden:
https://www.phoenixcontact.com/online/portal/be/?uri=pxc-oc-itemdetail…

Nu is mijn vraag, hoe werkt zo een ding? Ik vind maar geen duidelijke info over de werking online.

alvast bedankt!

Sine

Moderator

Dat phoenix ding is een analoge scheidingsversteker met meerdere uitgangen.

Dat printje lijkt wat heel anders.

Wel op de printplaat heb je onderaan een ingang waar de sensor wordt op aangesloten. Bovenaan zijn er 2 uitgangen, waarvan 2 pinnen worden gebruikt voor de aansluiting van de voeding van 24V en nog 2 pinnen worden gebruikt om het signaal over te brengen.

Lambiek

Special Member

Op 6 mei 2019 11:39:12 schreef elektronica_noob:
Ik ben al een tijdje bezig met een project waarvoor ik sensor signalen moet verdubbelen. Nu is mijn vraag, hoe werkt zo een ding?

Het ligt er maar net aan wat jij onder signaal verdubbeling verstaat, Is dat uit één signaal meerdere gelijke signalen halen? Of is dat van 0...20mA 0...40mA maken of van 0...10V 0...20V maken?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Het gaat over het verdubbelen van een signaal afkomstig van een sensor, dit signaal ligt tussen de 4 en 20mA.

Lambiek

Special Member

Je wil dus uit één signaal van 0...20mA meerdere signalen aftappen. Dat kun je doen via een opamp schakeling, heb even geen voorbeeld.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Arco

Special Member

Even zoeken op: '4-20mA current loop splitter'

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com