Sony KDL-55 - verkleurd beeld

Op jacht gaan naar compleet tcon board dus...

Goedendag.
Ik wil vragen of je niet zo'n probleem had met de SONY KDL40NX800 TV.Ik heb de controller verwarmd met een heteluchtpistool en het beeld is onberispelijk en het zal na een dag terugkeren.
Zou het voldoende zijn om 170 graden in een heteluchtoven te zetten?
dank je wel

Op 9 mei 2019 20:49:32 schreef chipa:
Zou van T-con module kunnen komen...
Heb onlangs een Sony KDL40NX800 met slecht beeld kunnen herstellen..
Voorlopig althans..
Het toestel gaf ook een eigenaardig beeld weer, maar eveneens in zijn menu.
Het probleem bevond zich op het T-con ( RUNTK...groot board)
Heb het board in een heteluchtoven geplaatst ( ingepakt in aluminium folie 3min op +- 170graden )
Voorlopig doet ie het weer.
succes

Goedendag.
Ik wil vragen of je niet zo'n probleem had met de SONY KDL40NX800 TV.Ik heb de controller verwarmd met een heteluchtpistool en het beeld is onberispelijk en het zal na een dag terugkeren.
Zou het voldoende zijn om 170 graden in een heteluchtoven te zetten?
dank je wel

Als het allemaal loodvrij is moet je echt wel heter reflowen rond 350 graden somswel en beter is om dat met een temperatuurprofiel te doen en een temperatuur meter erbij en gericht die ic;s te verwarmen die t probleem veroorzaken. Zomaar iets in een oven doen ongecontroleerd is niet echt professioneel. Zeer giftige gassen komen vrij . En zeker niet te lang!

*hier heb ik geen app voor nodig

Op 17 februari 2021 12:28:03 schreef Bart64:
Als het allemaal loodvrij is moet je echt wel heter reflowen rond 350 graden somswel en beter is om dat met een temperatuurprofiel te doen en een temperatuur meter erbij en gericht die ic;s te verwarmen die t probleem veroorzaken. Zomaar iets in een oven doen ongecontroleerd is niet echt professioneel. Zeer giftige gassen komen vrij . En zeker niet te lang!

Bedankt voor je reactie.
Natuurlijk doe ik het met een heteluchtstation.
Misschien is het beter om flux te gebruiken bij het verwarmen van de chip?
Dit is de chip

JA flux is wel zinvol maar dan wel goede ! Bij reflowen kan je ook beetje rondom doen met een naald gelijkmatig en dan laten smelten. Maar je moet het temperatuurprofiel enigzins weten en niet te lang en print moet ook gelijkmatig voorverwarmd worden anders trekt ie krom. Echt niet zomaar te heet en te lang doen dus.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op woensdag 17 februari 2021 16:32:48 (74%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Nogmaals: reballen door expert of zelf de boel verknoeien!!! Als je het zelf doet is het tijdelijk..

PS andere TV, ander topic???