er zal dan een seriemotor inzitten, ben dat ook al eens bij een kappers model fohn tegengekomen. de diode is dan gewoon halve kracht draaien, halve sinus die eraf gaat. evengoed zou de motor dan op hoge stand nog moeten draaien, lijkt dus op te zwaar lopen ( vandaar de diode of/en weeerstanddraad overleden, te hoge stroom ) of een deel van de weerstanddraad is onderbroken, of schuifschakelaar stuk..
nu is parallel zetten bij 50Hz of bij 100kHz wel een verschil, bij die 2e lopen hogere stromen en t spul word veel warmer doorgaans.
meen idd dat de mfb 532 en 544 die constructie met 3 brugcellen hadden.
philips had intertijd niet veel keuze, er was pas net silucium, en wat er was aan dioden kon niet veel meer als 1A aan of het werd meteen erg lomp. philips had ook PE voedingen uit de 60's waar 8x inpersdioden inzaten. ding leverde max 4A maar dat model dioden kom je nu nog in autodynamo's tegen. toen mocht het nog geld kosten, die voeding bevat een kilo of wat koper, koelplaten voor de germanium torren zijn 4mm dik koperplaat.